حجم مصرف گاز در خراسان رضوی بالا رفت

مشهد-ایرنا- مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حجم مصرف گاز طبیعی در این استان به حدود ۵۵ میلیون مترمکعب در ۲۴ ساعت گذشته رسید که رقم بالایی است.

محسن نجات روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصرف متوسط گاز در استان خراسان رضوی در فصل سرما طی ۲۴ ساعت زیر ۵۰ میلیون مکعب است، رقم کنونی نشان از مصرف بالای گاز در استان طی سرمای این چند روزه است لذا نیازمند مصرف بهینه در بخش خانگی هستیم.

وی گفت: با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز و پایداری شبکه گازرسانی مناطق دورافتاده، پویش"هر خانه یک اتاق گرم" با همکاری رسانه های جمعی، گروههای مرجع و فعالان شبکه های مجازی در استان خراسان رضوی راه اندازی شده است.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مصرف کنندگان گاز طبیعی در این مدت با گرم کردن صرفا یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق های دیگر و با استفاده و پوشیدن لباس مناسب فصل به جای افزایش درجه حرارت منزل، در پایداری شبکه های گازرسانی در نقاط دورافتاده استان مشارکت عملی و فعالانه‌ای خواهند داشت.

نجات افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین و ۳.۵ میلیون لیتر نفت گاز در جایگاه های عرضه سوخت استان توزیع و همچنین چهار میلیون لیتر نفت گاز نیز تحویل نیروگاه های خراسان رضوی شد.

وی در تشریح فعالیت های امدادی نیز گفت: ۳۶ تیم امداد و نجات هلال احمر به ظرفیت ۱۱۳ نفر با ۳۰ دستگاه خوردوی آمبولانس و کمک دار در حال خدمات رسانی در استان خراسان رضوی هستند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی به امدادرسانی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۰۵ مصدوم سوانح رانندگی در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین در جاده گناباد به ۳۶۰ نفر مسافر امداد رسانی و مسافران ۹ دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر مشهد به بیرجند نیز اسکان داده شدند.

نجات به اعمال محدودیتهای ترافیکی توسط پلیس راه استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده و کولاک و عدم دید افقی، تردد در آزادراه کنار گذرشمالی مشهد و جاده قدیم مشهد-باغچه و مشهد-کلات ممنوع شد.

وی بیان داشت: جاده های گناباد-فردوس و تایباد- باخرز که طی ۴۸ ساعت گذشته به دلیل شرایط جوی مسدود شده بودند، اکنون بازگشایی شده اند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ۵۷۳ راهدار در استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با استفاده از ۳۲۷ دستگاه ماشین آلات راهداری سطح جاده های استان را با ۶ هزار و ۹۵۸ تن شن و نمک یخ زدایی کردند.

نجات به برف روبی ۹ هزار و ۵۳۴ کیلومتر از جاده های خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در جریان فعالیت راهداران ۹۶ دستگاه خودروی سواری گرفتار در برف و کولاک و جامانده در راه نیز امداد رسانی شدند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ سانتیمتر برف در فریمان به زمین نشست و این شهرستان کمترین دمای استان به میزان ۲۱ درجه زیر صفر را تجربه کرد که از این بابت بیشترین بارش برف و افت دما در خراسان رضوی را داشته است.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک خدمت رسانی می‌کند و مشهد با داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک گاز، نقش تعیین کننده ای در پایداری جریان گاز کل استان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha