۲۹ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85359125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: معنویت هنر باید حفظ شود

۲۹ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۴۲
کد خبر: 85359125
امام جمعه قزوین: معنویت هنر باید حفظ شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند را پایه گذار همه عالم هستی از جمله هنر است گفت: معنویت، ملکوتی وعرفانی بودن و قداست هنر باید حفظ شود.

به گزارش ایرنا از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی جمعه شب در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هنر، قدسی و ملکوتی است، اگر در هر جا هنر آلوده به مسایل مادی، دنیایی، هوا و هوس‌ها شود، آنجا قربانگاه هنر خواهد شد و هنر آسیب می‌بیند.

وی تاکید کرد: باید اهل هنر با وضو و اعتقاد پای کار مقدس و ملکوتی خود برود، آن وقت خدای متعال برکاتی را به او عنایت می‌کند که نمی‌شود آنها را توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: هنر مانند ظرف است که مظروف دارد، اگر خط زیبایی در جایی درخشید، اگر مجسمه‌ای جذاب ساخته شد، اگر شعری زیبا سروده شد، اینها مظروف هستند، باید مظروف با ظرف هنر سنخیت و هماهنگی داشته باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر ما سرمایه‌های عظیم، هنرمندانه و زیبایی که خدای متعال، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در اختیار ما قرار داده‌اند را در دنیا برجسته نکنیم، کوتاهی کرده ایم از اینرو باید همواره در عرصه‌های مختلف هنری نخستین باشیم.

وی با اشاره به اینکه آبروی هنر از فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، منابع عظیم و زیبایی‌های دینی است، تاکید کرد: حضرت علی (ع) در رابطه با قرآن فرمودند ظاهر و باطل آن عمیق است، در آیات قرآن باطن فدای ظاهر و ظاهر فدای باطن نشده است و هر دو سهم‌شان به زیبایی و هنرمندانه در نظر گرفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی و در برش استانی قزوین در یکی از عناوین کمیته‌های موجود عنوان امور دینی و مذهبی آمده است، این شبیه همان کتاب دینی در آموزش و پرورش تحت عنوان "دین و زندگی" است، این یعنی دین و زندگی می‌توانند جدا از هم باشند و یا می‌توانند در همسایگی هم زندگی کنند، در حالی که ما اگر معرفت قرآنی و دینی را جدی بگیریم باید از این کتاب تحت عنوان دینِ زندگی یاد کنیم، این "و" دیوار و حایل مناسبی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha