قهرمانان ورزشی در خلق حماسه مشارکت حداکثری در انتخابات نقش موثری دارند

شهرکرد - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه گفت: ورزشکاران و قهرمانان ورزشی در خلق حماسه حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش موثری دارند.

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی عصر جمعه در نشست هم‌اندیشی با روسای هیات‌های ورزشی، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش استان با اشاره به انتخابات ١١ اسفندماه و اهمیت این انتخابات گفت : قهرمانان ورزشی و پیشکسوتان ورزش استان مقبولیت ویژه و خاصی بین آحاد مردم به خصوص جوانان و نوجوانان دارند.

وی گفت : ورزشکاران در مباحث اجتماعی همیشه پیشرو بوده‌اند و در انتخابات پیش رو هم وظیفه شرعی و ملی خود را انجام خواهند داد و به‌صورت گسترده هم خود پای صندوقهای اخذ رأی حضور یافته و هم مردم را ترغیب به حضور همگانی می کنند.

حسین میرزایی ادامه داد: همان‌طور که در ورزش استان کمیته‌های متعدد برای توسعه ورزش شکل گرفته، در حوزه انتخابات هم کمیته ای با حضور پیشکسوتان، قهرمانان ورزش، روسای هیات‌های ورزشی و مربیان و داوران تشکیل شده و با جدیت در جهت اجرایی نمودن راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش می کند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از ورزش استان گفت:باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، عملیاتی و قابل اجرا در راستای افزایش زیر ساخت‌های ورزش استان تلاش مضاعفی صورت گیرد.

به گفته وی، هم اکنون در خصوص افزایش میانگین سرانه ورزشی در سطح استان و نیز تامین امکانات، تجهیزات و منابع مالی پایدار برای ورزش باید همه به ورزش استان کمک کنند.

حسین میرزایی با تاکید بر گسترش ورزش همگانی در استان افزود: باید دسترسی به اماکن ورزشی برای آحاد جامعه آسان و ارزان باشد و فرهنگ ورزش و تحرک در استان نهادینه شود و خانوادها برای سلامت خود و فرزندانشان اهمیت قائل شوند، چرا که بی‌شک میوه شیرین سلامتی و تندرستی را فقط می توان از درخت ورزش چید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست هم‌اندیشی، به کارکردهای مهم ورزش در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروزه ورزش در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از جمله در افزایش خودباوری و اعتماد به نفس جوانان و نوجوانان، ایجاد وفاق، وحدت و انسجام ملی تاثیر گذار است و باید تلاش شود از پتانسیل‌های مثبت ورزش نهایت استفاده شود.

حسین میرزایی با تاکید بر حمایت از قهرمانان ورزشی افزود: این قهرمانان جزو سرمایه‌های استان هستند و باید در تمام زمینه‌ها حمایت های لازم از آنها صورت گیرد. استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط اقلیمی و جغرافیایی و فرهنگی این قابلیت را دارد که به قطب برخی از رشته‌های ورزشی در کشور بدل شود که در این زمینه نیاز به کمک جدی و ویژه وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه سه ساعته حاضرین نظرات خود را در خصوص پیشرفت و تعالی ورزش استان و نیز راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات پیش رو بیان کردند.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۴۶ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای استان دارد و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha