۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85359504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه تصویربرداری ام آر آی خمین بهره‌برداری شد

خمین - ایرنا - دستگاه تصویربرداری ام آر آی یک و نیم تسلای بیمارستان امام خمینی(ره) خمین روز شنبه با حضور معاون استاندار مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، نماینده مردم خمین در مجلس و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان بهره‌برداری شد .

به گزارش ایرنا، رییس دانشکده علوم پزشکی خمین در آیین بهره‌برداری از این دستگاه گفت: این دستگاه، از به روزترین دستگاه‌ها در سطح استان مرکزی و منطقه است که برای آن ۵۰۰ میلیارد ریال از محل پروژه سازمان بهداشت جهانی هزینه شده است.

دکتر سجاد رحیمی ادامه داد: ۳۰۰ مترمربع فضای فیزیکی استاندارد برای دستگاه ام آر آی خمین ایجاد و با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال تجهیز شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: این دستگاه آخرین نسخه دستگاه تصویربرداری در کشور است و در فضای ایزوله به منظور جلوگیری از انتشار امواج الکترومغناطیسی به اطراف نصب می‌شود.

رحیمی بیان کرد: تونل ۷۰ سانتی متری دستگاه، تَرس بیمار را از بین می‌برد و استفاده از فیبرنوری موجب سرعت تصویربرداری این دستگاه شده است.

وی با اشاره به توانایی تصویربرداری سه بُعدی دستگاه ام آر آی جدید بیمارستان خمین، افزود: این ویژگی دستگاه مانع از خطا در تشخیص پزشکان در بیماری می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اضافه کرد: کاهش فاصله زمانی استفاده بیماران از دستگاه تصویربرداری جدید بستر ارایه خدمات به افراد بیشتر در طول یک روز و حتی شهرهای همجوار شهرستان را فراهم می‌کند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورداری دانشکده علوم پزشکی خمین از ۲۲ هزار متر مربع پروژه فعال، گفت: بهره‌برداری این تعداد پروژه از دهه فجر امسال آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال آینده تمام آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در حوزه آموزش این دانشکده نیز رشته‌های دانشگاهی ۵۰ درصد افزایش یافته، سه رشته جدید دانشگاهی افزوده شد و چهار رشته دیگر در دستور کار است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: امسال بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان به دستگاه‌های جدید و به روز در حوزه چشم پزشکی و آزمایشگاهی مجهز شد و مرکز ناباروری آماده بهره‌برداری در دهه فجر است.

رحیمی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد از جمعیت خمین سالمند هستند، اظهار کرد: مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی نیز آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی خمین آماده است و امیدواریم در سال تحصیلی آینده برای این رشته پذیرش انجام شود.

در این آیین از ذبیح الله اصغری خیر نیک اندیش حوزه سلامت شهرستان خمین، تجلیل شد.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha