۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85359744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار زندانیان غایب و متواری در قزوین کاهش یافت

قزوین- ایرنا- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: آمار زندانیان غایب و متواری استان در پایان خردادماه سال جاری ۸۹۷ نفر بود که این تعداد امروز به ۶۸۲ نفر کاهش یافته است.

علی شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها، اقدامات موثری برای تحقق این موضوع در استان صورت گرفته و به قضات نیز تاکید شده در حد مقدور با صدور آرای متناسب و با لحاظ ارفاقات قانونی از صدور قرارها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور زندانیانی که دارای جرایم خشن نبوده و واجد شرایط هستند ارفاقاتی از قبیل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌ باز، اعزام به کار در خارج از زندان، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط و آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند) بهره مند می شوند.

به گفته شعبانی، متاسفانه برخی از مددجویان پس از اخذ مرخصی و خروج از زندان متواری شده و از مراجعه و ادامه تحمل حبس خودداری می کنند که باید در اخذ تامین و اعزام به مرخصی زندانیانی که سابقه غیبت دارند سخت گیری شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: به همین منظور دستگاه قضایی استان با همراهی اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات موثری در رابطه با کنترل و پایش‌ الکترونیک، افزایش دوربین‌های نظارت شهری و سامانه کنترل تردد مراجعان را دستور کار قرار داده است.

وی یادآور شد: نتیجه این اقدامات منجر به کاهش ۳۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری در استان شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین بر استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب و استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهادهای مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha