۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85347514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارجاع ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی قزوین به شکل هوشمند است

قزوین - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان قزوین گفت: ارجاع ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی این استان در راستای تحقق سند تحول به صورت هوشمند به کارشناسان ارجاع می‌شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌ الاسلام علی مظفری روز دوشنبه با بیان این مطلب اظهار کرد: با هدف تحقق سند تحول و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص هوشمندسازی قوه قضاییه تا ماه گذشته بیش از ۴۹ درصد از پرونده‌های قضایی به صورت هوشمند به کارشناسان ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بهره‌مندی از نظرات کارشناسان در صدور آرا بسیار حایز اهمیت است و قضات برای تصمیم‌گیری در پرونده‌ها به نظرات کارشناسان نیاز دارند، بنابراین ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

مظفری با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری تنها سه درصد از ارجاع‌ها به صورت هوشمند انجام شده بود، ادامه داد: درحال حاضر با هوشمندسازی ارجاع‌ها علاوه بر توزیع عادلانه و تسریع در روند کار، شیوه ارجاع و گرفتن پاسخ نیز به صورت سیستمی و استاندارد انجام می‌شود.

این مسوول به نکات بارز طرح سند تحول دستگاه قضایی اشاره کرد و یادآور شد: این تحول موجب می‌شود ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناسان بدون مداخله انسانی و به صورت عادلانه انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha