رقابت هشت نفر برتر تنیس جهان/ تبلیغات ضد رژیم صهیونیستی در مسابقات اوپن استرالیا

تهران- ایرنا- با برگزاری مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تنیس اوپن استرالیا، چهره هشت تنیس‌باز برتر مشخص شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات تنیس آزاد استرالیا که به اختصار اوپن استرالیا نامیده می‌شود، یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس (گرند اسلم) در دنیا و جزو پربیننده‌ترین مسابقات جهان است. به طور کلی مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارند و قهرمانی در آن‌ بزرگترین دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت، جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالاست و به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود.

صد و دوازدهمین دوره گرند اسلم، با مسابقات آزاد استرالیا ۲۰۲۴ از ۲۴ دی در ملبورن آغاز شده که مدعی اصلی قهرمانی آن، نواک جوکوویچ قهرمان ۱۰ دوره مسابقات آزاد استرالیا و مرد اول تنیس جهان است.

رقابت‌های اوپن استرالیا تا یک چهارم نهایی پیش رفته و ۸ نفر برتر این مسابقات برای بازی با یکدیگر آماده می‌شوند که این مسابقات شرح زیر است:

جوکوویچ [رنک ۱] – فریتس [رنک ۱۲]

سینر [رنک ۴] – روبلف [رنک ۵]

آلکاراس [رنک ۲] – زورف [رنک ۶]

مدودف [رنک ۳] – هورکاچ [رنک ۹]

رقابت هشت نفر برتر تنیس جهان/ تبلیغات ضد رژیم صهیونیستی در مسابقات اوپن استرالیا

نواک جوکوویچ

در تاریخ ورزش تنیس ۲۴ مسابقه از چهارگانه گرنداسلم را فتح کرده و در این زمینه رکورددار است. پس از جوکوویچ، بالاترین رکوردها متعلق به نادال (۲۲ گرنداسلم) و راجر فدرر (۲۰ عنوان) است که در رقابت‌های امسال حضور ندارند. وی در اولین بازی‌های خود، طوری حاضر شد که حریف اول او با ۱۸ سال سن، چالش سختی برایش ساخت اما در ادامه بازی‌ها به خود آمد و مثل قبل، رقیبان خود را پشت سرگذاشت. جوکوویچ با پیروزی کوبنده برابر آدریان مانارینو یک گام دیگر به بیست و پنجمین قهرمانی گرند اسلم نزدیک‌ شد و با پیروزی در ۳ گیم متوالی فرصت نفس کشیدن به حریف اسپانیایی خود نداد و به یک چهارم نهایی صعود کرد.

تیلور فریتس

این اولین حضور فریتس در یک چهارم نهایی اوپن استرالیا و در تمام مسابقات گرنداسلم، چهارمین حضور به حساب می‌آید. فریتس در مرحله یک هشتم با نایب قهرمان دوره گذشته رو به رو شد و توانست سیتسیپاس، مرد هفتم تنیس جهان را شکست دهد و از تکرار فینال دوره پیش جلوگیری کند. تقابل‌های پیشین جوکوویچ و فریتس کاملاً یک‌طرفه بوده و این بازیکن آمریکایی در هشت مسابقه متوالی مغلوب جوکوویچ شده است. این بار هم تصور می‌شود که آخرین بازی این تنیسور در این دوره از اوپن استرالیا باشد.

یانیک سینر

تنیسور ایتالیایی با کسب چهارمین برد ۳-۰ خود در مسابقات این دوره، توانست پس از ۲ سال، باز هم به یک چهارم نهایی اوپن استرالیا راه یابد. این بازیکن ۲۲ ساله اگرچه همانند برترین بازیکنان، ورود پر سر و صدایی به صحنه نداشت، اما رفته رفته دارد جای پایش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در میادین بزرگ محکم می‌کند. مرد چهارم تنیس جهان که به ششمین یک چهارم نهایی خود در مسابقات گرند اسلم رسید، تنها بازیکنی در بخش مردان است که تا به اینجای مسابقات هیچ ستی را واگذار نکرده است.

آندری روبلف

مرد پنجم تنیس جهان، در نبردی که ۴ ساعت و ۱۴ دقیقه به طول انجامید، مقابل الکس د مینور، برترین بازیکن استرالیا و جزو ۱۰ نفر برتر چهان پیروز شد و به یک چهارم نهایی صعود کرد. بازیکن روس با ۳۰۰ پیروزی در دوران حرفه‌ای خود به مصاف سینر می‌رود. البته او در تقابل‌های مستقیم ۴-۲ از سینر عقب است. این برای دهمین بار است که روبلف به مرحله یک چهارم پایانی یک گرند اسلم راه پیدا می‌کند. ۹ تلاش قبلی او برای گذر از این مرحله و رسیدن به جمع چهار بازیکن برتر، با ناکامی همراه بوده است و باید دید او بالاخره موفق به شکستن این طلسم خواهد شد یا نه.

کارلوس آلکاراس

مرد شماره ۲ جهان موفق شد میومیر کیتسمانوویچ صرب را شکست داد و برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود موفق به یک چهارم نهایی اوپن استرالیا برسد. آکاراس اسپانیایی برای هشتمین بار است که باید زورف رو به رو شود. وی همتای آلمانی خود را در اوپن آمریکات برد، اما زورف در تورین از او انتقام گرفت تا در تقابل‌های مستقیم این ۲ بازیکن ۴-۳ به نفع زورف باشد.

الکساندر زورف

مرد ششم جهان کمرون نوری را پشت سر گذاشت تا به یک چهارم نهایی برسد. این برای سومین بار در ملبورن و یازدهمین بار در گرند اسلم‌ها است این تنیسور آلمانی به جمع هشت بازیکن نهایی راه پیدا می‌کند. در این بازی به جز به طول انجامیدن رقابت ۲ تنیسور بیش از ۴ ساعت، حواشی دیگری وجود داشت که توجه مخاطبان تنیس را به خود جلب کرد. یک تماشاگر معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، در این دیدار، با پرتاب تعدادی اعلامیه‌ به درون زمین برای دقایقی موجب وقفه در بازی شد.

رقابت هشت نفر برتر تنیس جهان/ تبلیغات ضد رژیم صهیونیستی در مسابقات اوپن استرالیا

دنیل مدودف

مرد سوم تنیس جهان با برتری مقابل نونو بورشش برای نهمین بار در رویدادهای چهارگانه گرنداسلم، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. بورشش پرتغالی در این دیدار پا پیچ مدودف روسی شد و به سختی یک ست هم از او گرفت اما نهایتاً نایب‌قهرمان دو دوره رقابت‌ها در چهار ست بر نفر ۶۹ رده‌بندی غلبه کرد تا برای سومین سال پیاپی در جمع ۸ بازیکن برتر اوپن استرالیا قرار بگیرد.

هوبرت هورکاچ

مرد نهم جهان با گذشتن از حریف فرانسوی خود، برای دومین بار به جمع هشت نفر برتر مسابقات چهارگانه گرند اسلم صعود کرد. هورکاچ لهستانی و مدودف تاکنون پنج بار به مصاف هم رفته‌اند که هورکاچ با ۳ پیروزی دست بالا را دارد. آخرین تقابل این ۲ تنیسور نیز به ۱۹ ماه پیش در مسابقات هاله ۲۰۲۲ باز می‌گردد که هورکاچ برنده آن بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha