۳۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرستان فردوس آماده تحویل است

بیرجند - ایرنا - فرماندار فردوس گفت: دهه فجر امسال ۳۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در این شهرستان تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مهدی روشن روز شنبه در این باره اظهار کرد: یک اتفاق مبارک در حوزه مسکن طرح جوانی جمعیت است که در شهرستان فردوس تاکنون تعداد ۱۵۰ قطعه تحویل شده است.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر امسال نیز تعداد ۳۰۰ قطعه زمین را به افرادی که پرونده آنها تکمیل شده تحویل خواهیم داد.

فرماندار فردوس با تاکید بر اینکه در این شهرستان در بخش مسکن در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار مبارکی افتاده است، اظهارکرد: طبق آمار بالغ بر ۲۹۰ هکتار زمین در این ۲ ساله به محدوده‌ شهری الحاق شده که این آمار معادل ۲۰ سال توسعه شهرستان است.

روشن بیان کرد: نکته مهم این است که همه این اراضی به صورت ویلایی با قطعات ۲۰۰ متری به مردم واگذار می‌شود که یک اتفاق بسیار خوب و مهم در حوزه مسکن در شهرستان فردوس است که در واقع مشکل پنج هزار متقاضی مسکن حل می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و مراحل بعدی هستند و امیدواریم در ۲ سه ماه آینده مراحل ساخت به پایان برسد.

فرماندار فردوس گفت: در دهه فجر امسال ۲۲۰ واحد مسکونی را تحویل خواهیم داد که این‌ها در قبل از دولت سیزدهم در قالب اقدام ملی و مسکن محرومین شروع شده بود.

روشن بیان کرد: تاکنون دولت در بخش مسکن در شهرستان فردوس بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرده و تمامی خدمات آب، برق و گاز نیز به طور کامل اجرا و هیچ مشکلی در حوزه زیرساخت وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن ابتدا بانک مسکن فقط پرداخت را انجام می‌داد ولی با پیگیری‌هایی که در مرکز استان انجام شد بانک‌های دیگر به این چرخه افزوده شدند.

روشن اظهار کرد: مقرر شد افرادی که فونداسیون را اجرا کردند در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرند و تاکنون بالغ بر ۶۰ درصد متقاضیان اولین قسط نهضت ملی را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: به صورت جدی پیگیر این طرح هستیم و هر پنجشنبه جلسه اختصاصی با بانک‌ها، جلسات شورای مسکن و بازدیدهای میدانی از طرح نهضت ملی در فازهای یک، 2 و اسلامیه انجام می‌شود.

فرماندار فردوس تصریح کرد: طبق مطالبه مردم در شهر باغستان برای اجرای طرح نهضت ملی، در درون خود شهر باغستان در بهترین نقطه در ایام دهه فجر قطعات به متقاضیان واگذار خواهد شد.

روشن در ادامه با اشاره به حوزه معدن و اقداماتی که در این زمینه در شهرستان فردوس صورت گرفته هم گفت: در موضوع معدن شهرستان فردوس در حوزه فرآوری تقریبا قبل از دولت سیزدهم در نقطه صفر بود و هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده بود.

وی افزود: فعال سازی واحدهای فرآوری معدن در بخش‌های مختلف از اقدامات مهم دولت سیزدهم است.

روشن با اشاره به اینکه یک میلیون تن ذخیره مس در منطقه عشایری کجه می‌تواند برای استان و کشور بسیار حائز اهمیت باشد، گفت: پایان تیر ماه عملیات بهره‌برداری از این واحد آغاز شده و ظرفیت اشتغال ۲ هزار نفری را برای شهرستان فراهم می‌کند.

وی گفت: در ایام دهه فجر بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و آغاز عملیات اجرایی در حوزه فرآوری سرب و روی نیز رقم خواهد خورد.

فرماندار فردوس بیان کرد: پس از سفر رئیس جمهور در شهریورماه به شهرستان و قول احداث پست برق مناسب، با انجام مطالعات فنی مجوز احداث این پست برای شهرستان صادر شده که برای تامین برق شهرک صنعتی می‌تواند بسیار موثر باشد.

روشن در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب اشاره کرد و افزود: در پروژه اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب اتفاقات بسیار خوبی در دولت سیزدهم رخ داده و بالغ بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به واحدهای نیمه تعطیل شهرستان در خصوص آخرین وضعیت کارخانه شمش منیزیم هم گفت: رای قطعی به نفع بانک صنعت و معدن گرفته شده و مباحث اجتماعی و مالی کارخانه به‌زودی رفع می‌شود و در جهت فعال‌سازی و شروع بکار کارخانه در آینده‌ای نزدیک نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha