۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85134123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی پی‌ریزی شد

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۴۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان پروانه ساختمانی گرفته و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون (پی) رسیده است.

میر محمد مودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۱۵۳ واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، هزار و ۷۵۸ واحد اتمام سفت‌کاری و ۶۳۱ واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری است.

وی گفت: از ۳۱ شهر خراسان جنوبی تاکنون در ۳۰ شهر زمین برای ساخت مسکن ویلایی (حیاط دار) تامین شده و متوسط متراژ هر قطعه زمین ۲۰۰ متر مربع است.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۰۲ هزار و ۳۲۹ نفر در ۳۱ شهر استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۱۶ نفر واجد شرایط چهارگانه بوده و تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: زمین به استعداد ۵۳ هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی در همه شهرهای استان تامین شده همچنین متقاضیان ۶ هزار و ۷۵۹ واحد قراداد مشارکت مدنی را امضا کرده‌اند.

مودی گفت: ۳۸ هزار و ۱۷۸ نفر در بیرجند ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۳ نفر واجد شرایط چهارگانه و تایید نهایی شده‌اند.

وی بیان کرد: زمین برای افراد واجد شرایط در ۲ سایت مرکز استان شامل ۲۷ هکتاری معصومیه (سایت اداری) در ۱۶۵ واحد و اراضی زعفرانیه در ۲ هزار و ۷۲ واحد تخصیص یافته است.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از سرعت گرفتن ساخت و سازها در سایت زعفرانیه خبر داد و گفت: اکثر واحدهای در حال ساخت به مراحل فونداسیون، اجرای سقف و سفت‌کاری رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز در اراضی زعفرانیه به ۶ شرکت انبوه‌ساز واگذار شده است افزود: واحدهای مسکونی در بلوک‌های هشت و ۱۰ واحدی با متراژهای ۱۰۲ تا ۱۲۳ متر مربع غیرمفید اجرا و در تمامی بلوکه‌ها فونداسیون اجرا شده است.

مودی عنوان کرد: در سایت معصومیه نیز هر قطعه زمین به پنج متقاضی واگذار و کار ساخت با افراد است که روند ساخت و ساز در این اراضی به دلیل خصوصی بودن ساخت و سازها تاکنون کُند بوده است.

وی گفت: متقاضیان این اراضی فقط ۲ سال مهلت ساخت دارند که در صورت اجرا نشدن پروژه، زمین واگذار شده از آنان گرفته می‌شود.

سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود و مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درخصوص افزایش مبلغ وام به ۵۵۰ میلیون تومان و کاهش نرخ سود به ۱۸ درصد ابلاغ شده ولی هنوز به استان تخصیص نیافته که به محض ابلاغ اعتبار به مشمولان تعلق می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha