پکن: بیش از یکصد کشور و سازمان جهانی پایبندی خود را به اصل چین واحد تائید کردند

تهران- ایرنا- مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه بیش از یکصد کشور و سازمان جهانی به طور علنی پایبندی خود را به اصل «چین واحد» تائید کرده‌اند، تصریح کرد: در دنیا فقط یک چین وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از وب گاه وزارت خارجه چین، مائو روز شنبه (به وقت محلی) در جریان یک کنفرانس خبری در واکنش به سخنان دنیس فرانسیس رئیس هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: در روزهای اخیر انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن)، اتحادیه کشورهای عربی، اتحادیه آفریقا و اعضای سازمان همکاری شانگهای بر اصل «چین واحد» تاکید کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه فرانسیس نیز در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تاکید کرده است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اصل چین واحد پایبند خواهد بود، خاطرنشان کرد: اصل «چین واحد» یک اجماع بین‌المللی غالب و یک هنجار اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل است.

وی با قدردانی از موضع کشورها و سازمان‌های حامی اصل «چین واحد»، گفت: تاکنون بیش از یکصد کشور و سازمان بین‌المللی به طور علنی پایبندی خود را به اصل چین واحد تائید کرده‌اند.

مائو در ادامه سخنان خود یادآور شد: علاوه بر این کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، کشورها و ارگان‌های رسمی زیادی در دنیا وجود دارند که به طرق مختلف موضع «چین واحد» را تائید کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مالزی، یمن، الجزایر، سودان، سودان جنوبی، نیجریه، ساحل عاج، گینه بیسائو، آنگولا، زامبیا، غنا، بنین، موریتانی، توگو، سیشل، گابن، مالاوی، کیپ ورد، گرجستان، کرواسی، قبرس، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، ساموآ، نائورو، مکزیک، اکوادور، اروگوئه، پاناما، جمهوری دومینیکن، کاستاریکا، گرانادا و سازمان آسه‌آن اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha