۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85360379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه کردستان در کنار آموزش به سمت پژوهش گام بردارد

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: اکنون جامعه از این دانشگاه انتظارات زیادی دارد و باید از حالت آموزشی محض به سمت پژوهشی و مسئولیت محور شدن حرکت کند.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده شنبه شب در بیست و هشتمین نشست هم اندیشی گفت و گو محور «فرهنگ دانشگاهی» که با حضور اساتید دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به اینکه جامعه هیات علمی و دانشجویان دانشگاه کردستان در حال بزرگ شدن است، بر لزوم ایفای نقش این دانشگاه در حل مسائل و مشکلات استان تاکید کرد.

وی افزود: امروزه مشکلات فراوانی در دانشگاه وجود دارد و باید بدانیم چگونه کار کنیم تا دانشجو با امیدواری در کلاس حاضر شود و اگر در اجرا برنامه‌ها دچار مشکل هستیم نقدها را با آغوش باز قبول کنیم و همگی در رفع این مشکلات قدم برداریم.

جمال محمدی استاد جامعه شناسی دانشگاه کردستان هم در این همایش گفت: باید مقوله فرهنگی را جدی گرفت زیرا دنیای دانشجویان نسل جدید، با دنیای نسل ما بسیار متفاوت است و ایجاد ارتباط بین این نسل‌ها، ضروری است.

یکی دیگر از اساتید دانشگاه کردستان هم در این نشست اظهار کرد: همه محیط‌های دانشگاهی هم از محیط بیرون تاثیر می گیرند و هم بر محیط خارج از دانشگاه تاثیر می‌گذارند که متاسفانه تاثیرگذاری دانشگاه کردستان بر محیط بیرون کمتر شده و جایگاه دانشگاهی خود را از دست داده است.

اسعد وزیری ادامه داد: دانشگاه باید همانند یک محیط مغناطیسی عمل کند تا هر دانشجویی که در این دانشگاه تحصیل می‌کند، این خاصیت مغناطیسی را پیدا کند و همواره نسبت به دانشگاه احساس تعلق کرده و همچنین نسبت به گذشته خود تفاوت داشته باشد.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه کردستان هم گفت: آن چیزی که شخصیت انسانی بیشتر از آن بهره برده و موجب رشد شده است انتقاد و تحلیل است نه تجلیل؛ لذا باید انتطار داشته باشیم دیگران خلاف تفکرات ما فکر کنند و واقع‌بینانه به وجود اختلافات بنگریم و انتقادات را در راستای رشد خود ببینیم.

حبیب سلیمانی ادامه داد: دانشگاه محل گفتگو و تضارب آرا است و دانشگاهی که فرهنگ دانشگاهی بر آن مستولی شده جایی است که نظرات مختلف شنیده شده و همه با پذیرش اختلاف آرا به آنها فکر می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha