پیشنهاد ایران برای تاسیس صندوق مشترک کمک‌رسانی به فلسطین 

تهران- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نیازمند تاسیس صندوق مالی مشترک با دیگر کشورها برای کمک رسانی به مردم فلسطین در غزه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیر حسین کولیوند روز یکشنبه در «کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین(غزه)» با اشاره به جنایاتی که صهیونیست ها در باریکه غزه در بیش از یکصد روز گذشته مرتکب شده اند، اظهار داشت: فعالیت‌های نهادهای بین‌المللی به دلیل سنگ اندازی‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی انجام می دهد، ناکارآمد شده است. اگر نتوانیم برای کمک رسانی کاری انجام دهیم، تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

وی با قدردانی از آفریقای جنوبی برای شکایت از رژیم غاصب به دیوان دادگستری بین المللی افزود:‌ شکایت دولت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی بسیار ارزشمند است و ما نیز در کنار مسئولان آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام جرم خواهیم کرد.

کولیوند گفت: امروز باید از وظیفه اصلی هلال احمر و صلیب سرخ حمایت شود و اگر اقدامی جدی نشود، موجب خسارات و زیان خواهد بود.

وی افزود: چگونگی امداد رسانی، نحوه کمک های بشر دوستانه، استفاده از دیپلماسی بشر دوستانه برای توقف همیشگی جنگ و ایجاد صندوق مشترک مالی و اعلام جرم علیه جنایات رژیم غاصب از جمله محورهای است که امروز می توان در این کنفرانس برای آن با حضور مهمانان به راه حل های منطقی رسید.

پیشنهاد ایران برای تاسیس صندوق مشترک کمک‌رسانی به فلسطین 

حمله به نیروهای امدادی باید متوقف شود

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه باید اقدام فوری از سوی مجامع بین المللی برای حمایت از غزه انجام شود، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای امدادی اقدامی غیرانسانی و غیرقانونی‌است که باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

کولیوند با یادآوری اینکه بیش از ۱۰۰ روز است که تعداد قابل توجهی از مردم فلسطین زیر آتش بمب های رژیم صهیونیستی، امان ندارند و بدون داشتن سرپناه و دارو مجبور به ادامه حیات هستند، اظهار داشت: امروز در مقابل چشم جهانیان، تعداد زیادی از مردم غزه جان خود را از دست داده و مجبور به مهاجرت اجباری می‌شوند.

وی تصریح کرد: حمله به غیرنظامیان، محاصره نوار غزه، هدف قرار دادن نیروهای هلال احمر و تهاجم به بیمارستان‌ها گوشه‌ای از جنایت های رژیم صهیونیستی است که باید مورد پیگرد قانونی‌ قرار گیرد.

کولیوند با یادآوری اینکه حمله مستقیم به کادر درمان و آمبولانس ها نقض کنوانسیون‌های ژنو است، افزود: در این زمینه باید شکایتی علیه رژیم اشغالگر قدس در مجامع بین المللی تنظیم شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نهادهای بین المللی تا به امروز نتیجه بخش نبوده تا جایی که هر محموله ای که به غزه ارسال می‌شود، ۱۴ روز با تاخیر به دست مردم می رسد، این وضعیت را نتیجه کارشکنی رژیم صهیونیستی برای اخلال در امدادرسانی به مردم غزه دانست.

وی تصریح کرد: نبود سوخت و کادر درمان کار را در بیمارستان‌های غزه دشوار کرده است؛ امروز اگر اقدام جدی در این رابطه انجام نشود، نام نیکی از ما در تاریخ باقی نمی ماند.

کولیوند بر بازگشایی سریعتر مرزهای فلسطین و تقوف حملات علیه مردم این کشور از سوی صهیونیست ها تاکید کرد و گفت:‌ جنایت‌های رژیم صهیونیستی با قوانین بین الملل در تضاد است و اگر اقدام جدی انجام نشود، در آینده حسرت خواهیم خورد که چرا مانع جان باختن مردم بی دفاع غزه نشده‌ایم.

وی یکی از محورهای نشست امروز را نحوه ارسال کمک های بشردوستانه و استفاده از دیپلماسی بشردوستانه برای آتش بس دائم عنوان کرد و افزود: ایجاد امنیت برای‌ نیروهای امدادرسان، تشکیل صندوق‌برای کمک رسانی منسجم، اعلام جرم علیه رژیم صهیونیستی و ارسال مدارک جنایت های رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه به صورت عملی باید در دستور کار قرار گیرد که گام نخست آن صدور قطعنامه عملیاتی و اجرایی در این کنفرانس است.

کولیوند دسترسی مردم مردم به حقوق اساسی خود از جمله موادغذایی و درمانی را یکی از چالش‌های اصلی این منطقه از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه عنوان کرد و گفت: حمایت از غیر نظامیان در این شرایط که جنایات زیادی علیه مردم غزه اعمال شده یکی از چالش‌های عمده است.

رییس جمعیت هلال احمر ایران خواستار هم افزایی نهادهای امدادی بین المللی برای اثرگذاری کمک‌های ارسالی به مردم غزه شد و گفت:‌ استفاده از تکنولوژی جدید اطلاعاتی برای ارتباط جمعیت‌های ملی و برای کمک و حمایت بیشتر و طراحی منابع انسانی برای کمک به دیپلماسی بشردوستانه برای کمک به امدادگران صلیب سرخ، مردم عادی، خبرنگاران و روزنامه نگاران باید مد نظر باشد.

کولیوند در ادامه با انتقاد از جلوگیری رژیم صهیونیستی از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت: ارسال کمک‌های بشر دوستانه در حال حاضر کاملا سیاسی شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مواد غذایی که از سوی کشورهای مختلف ارسال و در مصر جمع آوری شده، در انبارها از بین رفته است. این ظلم، اضافه بر مواردی است که در غزه در حال وقوع است.

پیشنهاد ایران برای تاسیس صندوق مشترک کمک‌رسانی به فلسطین 

رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود درمانده شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در این کنفرانس گفت: ۱۰۰ روز از مقاومت مردم غزه در مقابل نسل کشی و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌گذرد، دنیا انتظار این مقاومت را نداشته است اما به لطف و توکل مومنانه مردم فلسطین به خدا وند همچنان ادامه خواهد یافت.

محسن منصوری اظهار داشت: روز به روز به لطف خدا بر اقتدار مقاومت افزوده می‌شود و در نقطه مقابل شاهد از هم گسیخته شدن رژیم صهیونیستی هستیم. این رژیم از رسیدن به اهداف خود مستأصل شده و آنها روز به روز در حال تضعیف شدن هستند.

وی با بیان اینکه بحران سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی در دنیا نمایان شده و عرصه را بر سران این رژیم تنگ کرده است، افزود: جبهه مقاومت امروز دست به دست هم داده‌اند تا جهان را از این غده سرطانی پاک کنند و حمایت آمریکا هم نتوانسته برای رژیم صهیونیستی راه گشا باشد.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی فعالی را در این زمینه آغاز کرده است، اضافه کرد: ایجاد اجماع نظر در بین کشورهای مسلمان به همت رئیس جمهور شرایط متفاوتی را رقم زده است.

منصوری با بیان اینکه تحرکات حزب الله، نیروهای حشد الشعبی در عراق و حماسه آفرینی یمن محور مقاومت را تقویت کرده است، اظهار داشت: عمود خیمه جبهه مقاومت ایران است که با سرفرازی از جبهه مقاومت حمایت و مقتدرانه از فلسطین حمایت می‌کند.

معاون اجرایی رئیس جمهور فلسطین را مساله اصلی جهان اسلام دانست و گفت: اقتدار نیروهای امنیت ایران و هوشیاری کشورمان در مقابله با جریان تروریستی، کشور ما را امن کرده است.

پیشنهاد ایران برای تاسیس صندوق مشترک کمک‌رسانی به فلسطین 

باید چهره مقتدر مقاومت در رسانه ها تقویت شود

منصوری با بیان اینکه حمایت از مردم غزه باید در حوزه رسانه نیز تقویت شود، اظهار داشت: با ادبیات سطحی نباید با جبهه مقاومت رو به رو شد بلکه باید چهره مقتدر مقاومت در حوزه رسانه تقویت شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه راوی جنگ علاوه بر حماس، رسانه‌ها هستند افزود: باید این اطلاعات به زیبایی تمام به نمایش گذاشته شود. جبهه مقاومت اقتدار مردم مظلوم مردم غزه را به تصویر کشیده است.

وی بر تبیین مزیت راهبردی طوفان الاقصی در عرصه فضای رسانه ای جهان تاکید کرد و گفت: حفظ نگاه تمدنی و توجه به تقابل استکبار و استضعاف باید به صورت ویژه کار شود و نباید در حد دلسوزی به این مسئله توجه کرد. باید تقابل حق و باطل و استکبار و استضعاف و فرهنگ استکبار ستیزی را به خوبی در رسانه‌ها به تصویر بکشیم.

منصوری حمایت از جبهه مقاومت را موضع همیشگی ایران دانست و گفت: ویژگی راهبردی این مقاومت مردمی‌بودن است. این نهضت را خود مردم اداره می‌کنند و قوی ترین نیروهای مردمی در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده اند و مقاومت مردم در این مواجه پیروز خواهد بود.

معاون اجرایی رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز در اقصی نقاط دنیا شاهدیم که مردم علیه هیات حاکمه رژیم صهیونیستی و هر هیات حاکمه دیگری که حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند، ایستاده‌اند و روز به روز این جریان حق راه خودش را پیدا کرده و این جریان در بین نسل های مختلف بشری رواج پیدا کرده است.

پیشنهاد ایران برای تاسیس صندوق مشترک کمک‌رسانی به فلسطین 

جریان مقاومت با یک روایت دقیق حمایت و تقویت می‌شود

منصوری با قدردانی از برگزاری کنفرانسی برای حمایت از امدادرسانی به مردم فلسطین گفت: هلال احمر ایران در تقویت جریان فلسطین برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تاثیر گذار بوده است و این نشست بین المللی هم بر تقویت جبهه مقاومت کمک اثر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: هلال احمر حامی صلح و آرامش است و هر جا هلال احمر ورود کرده برای حمایت از صلح و حفظ حقوق اولیه انسانی بوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در غزه یک نسل کشی رخ داده است توضیح داد: جریان مقاومت با یک روایت دقیق حمایت و تقویت خواهد شد. حمایت امدادی و بشر دوستانه ماموریت ذاتی جمعیت هلال احمر است و بر همین اساس هلال احمر برگزاری این نشست را در دستور کار خود قرار داده است. ایجاد وحدت نظر مسلمانان در پیشبرد اهداف بشر دوستانه برای حمایت از غزه تاثیر فراوانی دارد.

منصوری با بیان اینکه سکوت جوامع بین الملی در برابر فجایع و نسل کشی در غزه را محکوم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مجامع در برابر شهادت ۲۵ هزار نفر در غزه سکوت کرده اند که این به معنی بی اعتباری مجامع بین المللی در نگاه جهانیان است.

به گزارش ایرنا در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین که به میزبانی ایران در تهران برگزار شده است، نمایندگانی جمعیت هلال احمر کشورهای ترکیه، قطر، لیبی، افغانستان، آفریقای جنوبی، تاجیکستان، کمیته اسلامی هلال بین‌الملل حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha