تشویق به تحریم انتخابات از عناوین مجرمانه است

خرم آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: تحریم انتخابات در فضای حقیقی یا مجازی و تبلیغ آن از عناوین مجرمانه است و چنانچه فردی به ترویج این موضوع بپردازد مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سعید شهواری روز یکشنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی جرایم انتخاباتی لرستان اظهار کرد: مردم از ارکان و پایه های قدرت ملی کشور هستند و حضور آنها موجب اقتدار نظام می شود که انتخابات یکی از میدان‌های حضور مردم است.

وی با تاکید بر اینکه پایه های قدرت ملی با مشارکت بالای مردم تقویت می‌شود تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف نیز باید در امر برگزاری انتخابات بر زیرمجموعه‌ های خود نظارت و رصد جدی داشته باشند.

حجت الاسلام شهواری یادآور شد: مقام معظم رهبری چهار نکته مهم رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت بالا را در رابطه با انتخابات بیان کرده اند که باید تلاش شود انتخابات پیش رو با تحقق این مولفه ها، به درستی و در کمال امنیت برگزار شود.

وی گفت: برخی جرایم انتخاباتی از جمله تبلیغات زودهنگام از طرف نامزدها و طرفداران آنها، نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را در رصد فضای مجازی و فضای حقیقی بیشتر می کند تا از این تخلفات جلوگیری شود.

وی افزود: باید رفتارهای نامزدها، طرفداران و مدیران در فضای مجازی و حقیقی با دقت رصد شود و خاطیان در کمیته‌های ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی، اخطارهای جدی و لازم را دریافت کنند.

حجت الاسلام شهواری اضافه کرد: همچنین حمایت مدیران از نامزدها اعم از نماینده فعلی و غیر آن بایستی توسط دستگاه‌های مربوطه رصد و مستندسازی شود و چنانچه هنوز تخلفی صورت نگرفته باشد آن مدیر را با نصیحت و انذار ارشاد نمود و در صورت تخلف، برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزد خاصی سبب خدشه دار کردن امیدواری و اعتماد مردم می شود و افزود: مدیران دستگاه‌ها و موسسات خدمات رسان بایستی نسبت به سوء استفاده از ظرفیت‌ این دستگاه‌ها به نفع نامزد خاصی نظارت داشته باشند و از بروز این تخلف به صورت جدی جلوگیری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه نباید متولیان انتخابات و مدیران، گرایش و نظرات خود را تاثیر دهند یادآور شد: باید آموزش های لازم در خصوص قوانین انتخاباتی برای برگزار کنندگان ارایه شود تا در زمان این رویداد مهم سیاسی با مشکل مواجه نشوند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود که لرستان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۹ نماینده در بهارستان و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha