۸۳ درصد از مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در پویش ملی سلامت شرکت کردند

ساوه - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۸۳ درصد از جامعه هدف شهرستان‌های ساوه و زرندیه در قالب پویش ملی سلامت در زمینه بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت شرکت و غربالگری شدند.

کبری ناصح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان آغاز و تا ۳۰ دی ماه سال ادامه داشت، اظهار کرد: جامعه هدف این دانشکده در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه برای این پویش ۲۴۲ هزار نفر بوده که در مدت زمان اجرا ۲۰۱ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش طرح رفته‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۶۰ هزار نفر از این افراد در شهرستان ساوه و ۴۱ هزار نفر نیز در شهرستان زرندیه در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند که دوونیم درصد از کل جمعیت غربالگری شده شامل پنج هزار و ۲۶۰ نفر در معاینه اولیه احتمال ابتلا به بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت شناخته که به پزشک معالج معرفی شدند.

ناصح، با بیان اینکه در این طرح افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار در تمامی گروه‌های سنی از لحاظ فشار خون و دیابت غربالگری ‌شدند و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کردند، افزود: افراد مشکوک به بیماری ها شامل سه هزار و ۶۸۰ نفر مشکوک ابتلا به پرفشاری خون و یک هزار و ۵۸۰ نفر نیز مشکوک به بیماری دیابت است.

وی افزود: بر اساس برررسی های صورت گرفته زمینه ابتلای ۶۰ هزار نفر از افراد به بیماری فشار خون و ۱۰ هزار و ۶۵۷ نفر به بیماری دیابت شناسایی شده که به ترتیب ۳۰ و پنج درصد افراد غربالگری شده در هر بیماری است.

وی یادآور شد: پیش از اجرای پویش ملی سلامت ۱۶ هزار بیمار مبتلا به فشار خون و ۱۰ هزار بیمار دیابتی در شهرستان های ساوه و زرندیه شناسایی شده بودند که تحت درمان قرار دارند.

۱۹ مرکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و تمام خانه‌های بهداشت در ۲ شهرستان هدف در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در این طرح فعالیت دارند و علاوه بر آن پایگاه‌های سیار نیز به واحدهای صنعتی و ادارات دولتی در این طرح خدمات غربالگری ارایه می‌کنند.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha