۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85360653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوان ۲۱ ساله سبزواری ناجی جان هفت بیمار نیازمند عضو شد

سبزوار - ایرنا - مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: جوان ۲۱ ساله اهل این شهرستان ناجی جان هفت بیمار نیازمند عضو شد.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمرتضی راستی ثانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: زنده یاد "مهدی امامی" در ۲۴ دیماه به دلیل تصادف در بیمارستان امداد سبزوار بستری و پس از تشخیص کمیته و اعلام مرگ مغزی، روند دریافت رضایت از خانواده وی توسط مسوول واحد پیوند دانشگاه برای اهدای عضو انجام گرفت.

جوان ۲۱ ساله سبزواری ناجی جان هفت بیمار نیازمند عضو شد

وی افزود: پس از آن، مرحوم امامی به منظور اهدای عضو به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شد.

وی گفت: یک کلیه و پانکراس زنده نام امامی به آقایی ۳۱ ساله از سبزوار و یک کلیه نیز به خانم ۴۰ ساله ساکن مشهد به صورت رایگان اهدا و پیوند زده شد.

دکتر راستی‌ افزود: کبد شادروان امامی به بیماری ۲۰ ساله از نیشابور که سالها در رنج بیماری به سر می برد پیوند و ۲ قرنیه زنده یاد نیز به بانک چشم بیمارستان خاتم الانبیا(ص) و بخشی از پوست نیز برای درمان بیماران سوختگی به بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha