استاندار مرکزی: حضور در انتخابات مظهر بلوغ سیاسی مردم است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: حضور در انتخابات مظهر بلوغ سیاسی مردم و اقتدار نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود:
ما کارگزاران نظام وظیفه داریم با امکانات کامل زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو را فراهم کنیم.

وی حضور حداکثری در انتخابات را نماد دشمن‌شکنی، وحدت و انسجام ملی دانست و ادامه داد: هرگز پذیرفته نیست فردی در نظام اسلامی مسئولیت داشته باشد و در این مقوله سرنوشت ساز نقش‌آفرینی نکند.

استاندار مرکزی درباره استفاده از ظرفیت صدا و سیما در تبلیغات انتخاباتی گفت: راه‌اندازی شبکه‌های تبلیغاتی موجب می‌شود تا از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری و نتیجه بهتر حاصل شود.

مخلص‌الائمه به دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همه انقلاب‌های جهان در دهه سوم در فرود جدی قرار گرفتند و نتوانستد از دهه سوم عبور کنند اما انقلاب اسلامی توانسته وارد دهه پنجم خود شود و این نشان از پشتوانه مردمی این نظام شکوهمند دارد.

وی بیان کرد: ۲ نمایشگاه تخصصی با محوریت معرفی موفقیت‌های نظام و دولت سیزدهم در ایام‌الله دهه فجر برگزار شود و انتظار می‌رود تمامی نهادهای اجرایی در این ۲ رویداد مهم مشارکت گسترده داشته باشند.

استاندار مرکزی به فعالیت روابط عمومی ادارات اشاره کرد و گفت: روابط عمومی که در استان مرکزی نمی‌تواند در فضای مجازی فعالیت داشته باشد، باید برکنار شود.
مخلص‌الائمه افزود: روابط عمومی‌ها باید شبانه روزی در میدان حضور گسترده داشته باشند و اقدامات دستگاه خود را برای مردم تبیین کند.

وی در ادامه دربار سقط جنین نیز گفت: پدیده سقط جنین مانند سایر پدیده‌های اجتماعی، لایه‌های پنهان دارد و از همه مهمتر اینکه، کشتاری از فرزندان درحال انجام است

راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی ویژه تبلیغات انتخاباتی در استان مرکزی

مدیرکل صدا و سیما استان مرکزی هم گفت: ۲۶ ایستگاه اصلی با تجهیزات لازم راه‌اندازی می‌شود که امکان دریافت اختصاصی از امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود.

«حسن نجمی» افزود: فهرست شبکه‌هایی که مردم می‌توانند در حوزه انتخابیه دریافت کنند ۶ شبکه است که روی بسته دوم دیجیتال شبکه آفتاب دریافت می‌شود و این شبکه ۲۴ ساعته دریافت می‌شود و مختص نامزدهای انتخاباتی است.

وی بیان کرد: شبکه‌ها با شماره شامل ۱۸۹ ویژه اراک، کمیجان و خنداب، ۱۹۰ ویژه تفرش، آشتیان و فراهان، ۱۹۱ ویژه خمین، ۱۹۲ ویژه‌ ساوه و زرندیه، ۱۹۳ ویژه شازند و ۱۹۴ ویژهمحلات و دلیجان است.

دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس نیز در این نشست گفت: سقط جنین از مباحث پر چالش جمعیتی به شمار می‌رود که باید برای آن برنامه مدون تدوین شود.

« محسن زاکریان» افزود: ایران پایین‌ترین نرخ باروری در بین کشورهای اسلامی را دارد و نرخ باروری ایران اکنون به ۱۵۵ رسیده که بسیار پایین است.

دبیر قرارگاه کشوری طرح نفس گفت: میانگین سنی کشور در ۷۰ سال اخیر ۲ برابر شده و بیش از ۸۰ درصد مردم ۲ فرزند، تک فرزند، بدون فرزند و یا مجرد هستند.

زاکریان اظهار کرد؛ سن ازدواج در دختران به حدود ۲۵ سال و مردان ۲۹.۵ سال رسیده است، آمار ناباروری بسیار بالاست و با میانگین جهانی فاصله محسوسی دارد ماه امسال از مرگ ۲ هزار و ۷۰۰ سقط جنین جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی هم گفت: این استان در تهیه بوم جمعیتی رتبه پنجم و در تشکیل ستاد مردمی جمعیت رتبه اول را استان مرکزی در سطح کشور دارد.

«پروین مفتح‌زاده» افزود: ۵۰ بیت الزهرا در استان در مقوله فرزندآوری، ازدواج آسان و تسهیل گری در ازدواج فعالیت دارند.

وی بیان کرد: هفت کارگروه تخصصی با هدف حمایت از فرزندآوری در استان شکل گرفته و ساختاری که در استان کلید زده شده به الگویی برای دیگر استانها تبدیل شده است.

استان مرکزی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha