انتخاب نماینده کارآمد شاه کلید حل مشکلات است

قزوین - ایرنا - دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین معتقد است که انتخاب یک نماینده کارآمدی که بتواند مطالبات مردمی را پیگیری کند، شاه کلید حل مشکلات جامعه است.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۳۷ روز آینده برگزار می‌شود و در این روزهای باقی مانده، در فضای حقیقی و مجازی شهر قزوین صحبت از اهمیت خانه ملت بیش از پیش به چشم می خورد.

در ذهن بسیاری از مردم استان قزوین سوالات فراوانی شکل گرفته که اصلا چرا باید رای داد و یک نماینده انتخاب کرد، آن هم در شرایطی که همچنان درگیر برخی گرانی ها و تورم هستیم، برخی دیگر نیز معتقدند که یک نماینده هرگز نمی تواند مشکلات معیشتی آنها را برطرف سازد.

از آنجایی که نقش مجلس شورای اسلامی در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی بی بدیل بوده و بنا به فرموده امامین انقلاب، مجلس در راس امور است، حال این پرسش مطرح می‌شود که چگونه می‌توان با مشارکت سیاسی در انتخابات مجلس، وضعیت کشور را بهبود بخشید؟

پاسخ به برخی شبهات و پرسش‌های اساسی مردم از عمده وظایف احزاب و جریان‌های سیاسی است که باید برای مردم شفاف و قانع کننده باشد.

به این بهانه به سراغ دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین رفتیم تا با او در مورد این پرسش‌های اساسی گفت و گو کنیم؛ رضا سبحانی فر در ادامه به سوالات خبرنگار ایرنا پاسخ می‌دهد:

انتخاب نماینده کارآمد شاه کلید حل مشکلات است

ایرنا. خیلی‌ از مردم استان قزوین معتقدند که دغدغه گرانی و معیشت ربطی به انتخابات ندارد، نظر شما چیست؟

اینکه مردم مشکلاتی دارند موضوع کاملا روشن و غیرقابل انکاری است، مردم مشکلات اقتصادی دارند و مخصوصا اقشار کم درآمد و حقوق بگیران ثابت بیشتر اذیت می شوند، بنابراین حتما باید گشایشی در زندگی مردم به خصوص در حوزه معیشت آن‌ها اتفاق بیافتد تا بخش قابل توجهی از مشکلات کاسته شود.

با توجه به اینکه نظام ما بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده و نقش مردم در ایجاد و استقرار انقلاب غیر قابل انکار است، ادامه این مسیر بدون مردم امکان پذیر نخواهد بود، انتخابات جایی است که اراده مردم در آن تبلور پیدا می کند و به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی که ریل گذاری اصلی کشور را برعهده دارد.

مقام معظم رهبری نیز قبلا تاکید کردند که اگر می خواهید تحولی در اقتصاد، فرهنگ و مواردی دیگر حاصل شود، باید در انتخابات شرکت کنید تا مجلسی متخصص، متدین، انقلابی و کارآمد روی کار بیاید.

من از همین جا به مردم استان قزوین می گویم که چاره ای جز انتخاب افراد کارآمد نداریم تا در نهایت مجلسی در تراز انقلاب اسلامی تشکیل شده و نمایندگان در تشخیص مسایل و ارایه راهکار به درستی عمل کنند، قهر با صندوق رای و شرکت نکردن در انتخابات هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه حضور مردم در انتخابات است که مشکلات را مرتفع خواهد کرد.

چاره ای جز انتخاب افراد کارآمد نداریم/قهر با صندوق رای و شرکت نکردن در انتخابات هیچ مشکلی را حل نمی کند.

مجلس قانونگذار است و بودجه تصویب می کند، ما باید با شرکت خودمان و انتخاب نمایندگان شاخص یک مجلس قوی تشکیل دهیم و راه را برای از بین بردن مشکلات هموار سازیم.

ایرنا . خیلی از مردم قزوین این روزها درگیر پرونده‌ شرکت‌های پیش فروش خودرویی هستند، نقش انتخابات مجلس در حل مشکلات این مردم چگونه خواهد بود؟

متاسفانه مردم ما این روزها با مشکلاتی درگیر هستند که تقریبا در نقاط مختلف ایران یکسان است، اما در استان قزوین این مشکلات کمی اختصاصی تر بوده و آن هم پرونده های متعدد قضایی با موضوع شرکت های پیش فروش خودرویی است، تعداد زیادی از مردم با سرمایه گذاری در این شرکت های کذایی با مشکل جدی مواجه شده‌اند و بخشی از سرمایه خودشان را از دست دادند، باید مسوولان و مدیران اجرایی و قوه قضاییه تمام همت خودشان را به کار ببندند که این مشکل را حل کنند.

آمارهایی که در مورد مالباختگان اعلام شده رقم کمی نیست و این موضوع ناراحتی جدی برای اعضای آن ایجاد کرده است، من اطلاع دارم کارهای بسیار خوبی صورت گرفته که انتظار داریم سرعت کارها افزایش پیدا کرده و مردم به حق و حقوق خودشان برسند.

با این حال مجددا اعتقاد دارم که وجود یک نماینده قوی در خانه ملت می تواند مانع از بروز چنین مشکلاتی شود و با وضع قوانین درست، سرمایه گذاری مردم را هدایت کرده و از بروز چنین شرکت‌های تقلبی جلوگیری کند، بنابراین بخشی از مشکلات ما به فقدان قوانین شفاف و کارآمد مربوط می‌شود که باید آن را در انتخابات جستجو کرد.

ایرنا. نماینده چگونه باید در پاسخ به اعتراضات و مشکلات مردم نقش آفرینی کند؟

ناآرامی‌هایی که سال گذشته در کشور اتفاق افتاد، دست دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را آشکارتر از گذشته کرد، متاسفانه عده‌ای فرصت طلب از این اتفاقات موج سواری کرده و به جان و مال مردم آسیب زدند، اما من اعتقاد دارم که مردم یکسری مشکلات و اعتراضات صنفی دارند و صدای اعتراض آن‌ها باید شنیده شود، این خواسته‌ها باید مدیریت شده و بیان شود و نماینده نیز باید صدای اعتراض مردم در خانه ملت باشد.

مردم هم باید مراقب باشند که در بیان مشکلات خودشان کاری نکنند که دشمن سوءاستفاده کند، چون دشمنان انقلاب اسلامی هرگز به دنبال حل مشکلات مردم نیستند، بلکه می خواهند مشکلی بر مشکلات این جامعه اضافه کنند و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا از هر موضوعی یک فضای امنیتی و بحرانی بسازند، ناگفته نماند که مردم ایران با بصیرت هستند و دشمن هرگز نتوانسته در توطئه‌های از پیش طراحی شده به اهدافش برسد.

من اعتقاد دارم که مسوولان و نمایندگان مجلس باید قبل از هر اتفاقی کارهای پیشگیرانه انجام دهند، ای کاش در این ۱۰ سال گذشته که ثبت نام خودروها صورت می گرفت، کسی جلو می‌آمد و از این روند جلوگیری می‌کرد، با این حال معتقدم که انتخاب یک نماینده قوی در خانه ملت صدای اعتراض مردم را به گوش همه کشور می رساند و اتفاقا اینجاست که باید در صحنه باشیم و یک فرد شایسته را برای تحقق مطالبات خودمان انتخاب کنیم.

انتخاب نماینده کارآمد شاه کلید حل مشکلات است

انتخاب یک نماینده قوی در خانه ملت صدای اعتراض مردم را به گوش همه کشور می رساند./

ایرنا. جامعه خواص معتقدند که نماینده مجلس پس از انتخابات و رفتن به خانه ملت قابل نظارت و ارزیابی نیست و این افراد هرگز پایبند به شعارهایشان نیستند؛ پاسخ شما به این موارد چیست؟

متاسفانه در ایام انتخابات برخی از داوطلبان انتخاباتی برای دریافت رای بیشتر به مردم قول و وعده‌هایی می دهند که بعضی از آنها پشتوانه اجرایی ندارد و اصلا در حوزه قوه مقننه نیست، اشکال کار اینجا است که احزاب و جریان های قوی نداریم که مردم به آنان اعتماد کنند و خود جریان‌ها بعدها پاسخگو باشند.

اگر نماینده ای از برنامه های خود تخطی کرد، این تشکل ها یا احزاب هستند که بایستی به مردم پاسخگو باشند؛ راه حل اما این است که از حالت سنتی انتخابات خارج شده و با احزاب و تشکل های قوی، نامزدهای قوی به مردم معرفی شود.

متاسفانه خیلی از احزاب ما موسمی هستند و در فصل انتخابات فعالیت می کنند، البته در این حوزه حاکمیت و خود احزاب نیز مقصر هستند، ابتدا حاکمیت باید به تقویت این احزاب اقدام کند و سپس احزاب نیز جریان ساز مشارکت های سیاسی مردم باشند.

۳۰۰ داوطلب برای کسب کرسی مجلس شورای اسلامی در سطح استان نامزد می شوند و شعارهای متعددی می دهند که بدون ساختار حزبی و تشکیلاتی کنترل این شعارها هم غیرممکن است و نمی توان روی آن نظارت کرد.

مهم این است که بعد از انتخابات این شعارها چگونه باید تبدیل به طرح و برنامه شود که متاسفانه هیچ کجا قابل پیگیری نیست و تنها راهکار همان ایجاد احزاب قوی و پاسخگو است.

اگر نماینده از برنامه های خود تخطی کرد، این تشکل یا احزاب است که باید فردا به مردم پاسخگو باشد.

ایرنا. نقش رسانه های جمعی برای افزایش مشارکت انتخاباتی چیست؟

اگر ما دوستدار نظام و انقلاب هستیم و می خواهیم با خنثی کردن تحریم‌ها دشمن را شکست دهیم، باید مشارکت انتخاباتی را افزایش دهیم، در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود و مسوولیت ها تقسیم بندی شود، یکسری وظایف برعهده جریان ها و احزاب و یکسری مسوولیت ها نیز برعهده رسانه است.

رسانه ها نقش بی بدیلی دارند و وظیفه تبیین گری برروی دوش همین اصحاب قلم قرار دارد، عوارض شرکت نکردن در انتخابات را باید رسانه ها تشریح کنند و اینکه اگر پای صندوق های رای آمدیم چه اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

ما اعتقاد داریم که تمامی رسانه ها با تمام سلیقه ها باید به شور انتخاباتی اقدام کنند تا یک تحول جدی در ساختار مدیریتی کشور و بهبود معیشت مردم ایجاد شود.

ایرنا. لطفا بفرمایید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخاب یک نماینده دارای صلاحیت چه برنامه ای دارد؟

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همواره با پای کار آوردن احزاب و مردم به شکل فراحزبی وارد عمل شده است، در انتخابات مجلس یازدهم نیز با همین تشکیلات روزمه‌ها را بررسی کرده و از بین واجدان صلاحیت به انتخاب گزینه‌های صالح پرداختیم.

همواره روش و شیوه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب این بوده که داوطلبان و حتی نامزدهایی که خواهان فعالیت هستند، می توانند از طریق برخط درون یک سایت ثبت نام کنند.

سخن آخر شما با مخاطبان ایرنا؟

اگر ما ایران اسلامی مقتدر و سربلند می خواهیم از سوی هیچ تفکری در جمهوری اسلامی مورد بحث و اختلاف نظر نیست، در اینکه می خواهیم پیشرفت و آبادانی داشته باشیم برای هیچ گروه سیاسی و سلیقه ای جای بحث ندارد، بنابراین انتخابات را باید پرشور برگزار کنیم تا بتوانیم در این راستا نقش آفرینی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha