یک فعال سیاسی : حضور پر شور مردم درعرصه انتخابات پشتوانه‌ نظام است

شهرکرد – ایرنا - عضو شورای موتلفه اسلامی و مسوول شورای هماهنگی نیروهای انقلابی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات گفت: حضور پرشور و فعال مردم در عرصه انتخابات پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی به شمار می‌رود.

مراد کاظمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: علاوه بر اینکه رای دادن و انتخاب افراد توانمند برای قانون‌گذاری به عنوان یک وظیفه همگانی و ملی به شمار می‌رود، حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح یک حق قانونی است که مردم باید از این حق قانونی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در عرصه انتخابات فرصت هرگونه سوء استفاده از سوی دشمن برای ایجاد فتنه در جامعه سلب می‌شود.

عضو شورای موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: پشتیبانی مردم از نظام مهمترین سرمایه ایران اسلامی به شمار می‌رود که دشمن امروز با ترفندهای مختلفی عزم خود را برای سلب این پشتوانه به کار گرفته است.

به گفته کاظمی، مشارکت کمرنگ در عرصه انتخابات میدان را برای آغاز جوسازی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی فراهم می‌کند، پس باید هوشیار بود و اجازه نداد که دشمن از این مجال برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی ایران که ثمره خون هزاران شهید است بهره گیرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران همواره در برهه‌های مختلف و حساس زمانی به خوبی از نظام پشتیبانی کرده‌اند، تاکید کرد: مسوولان، تشکل‌های سیاسی و نخبگان باید برنامه‌ریزی لازم برای فراهم کردن شرایط حضور مردم را فراهم کنند.

عضو شورای موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: رقابت بین نامزدها از جمله شاخص‌ها و عوامل افزایش مشارکت است که امید می‌رود با توجه به ایجاد فرصت اعتراض و بازنگری و تجدید نظر شورای نگهبان افراد با سلایق مختلف وارد میدان رقابت شوند.

وی وجود قومیت‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری را یک ظرفیت مهم برای حضور مردم در عرصه انتخابات عنوان کرد و گفت:برای این استان حضور اقوام یک فرصت مهم برای افزایش مشارکت به شمار می‌رود.

عضو شورای موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حضور و رقابت نامزدها از جریان‌ها، گروه‌ها و قومیت‌های مختلف راهبردی مهم برای ایجاد انگیزه برای افزایش حضور به شمار می‌رود.

کاظمی با اشاره به وجود برخی مشکلات ادامه داد: مسوولان با هدف اعتمادسازی باید اقدامات انجام شده و چرایی برخی از تنگناها را برای مردم تشریح و تفسیر کنند تا به این صورت امیدآفرینی را در جامعه رقم بزنند.

وی برگزاری نشست‌ها و همایش‌های انتخاباتی و نشست‌های هم‌اندیشی با حضور مردم و حضور فعال رسانه‌ها و فضای مجازی را از جمله ابزارهای مهم برای گرم شدن تنور انتخابات عنوان کرد.

تشکل‌های سیاسی مسوول در انتخابات

کاظمی با تاکید بر اهمیت نقش تشکل‌های سیاسی در بحث انتخابات گفت: وظیفه تشکل‌های سیاسی است که درفرصت زمانی باقی‌مانده برای فضاسازی و بسترسازی انتخابات در جامعه گام بردارند.

وی یادآور شد: از اول انقلاب تاکنون این احزاب و گروه‌های سیاسی هستند که همیشه در آستانه انتخابات‌های مختلف جریان ساز هستند و ساز و کار این امر مهم را فراهم می‌کنند.

کاظمی تاکید کرد: براساس قانون اساسی توجه به احزاب و تشکل‌های سیاسی همواره مورد تاکید قرار دارد و باید به خوبی به آن‌ها پرداخته شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha