روایت سی‌ان‌ان از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا/ تاثیر خروج "دیسانتیس" بر رقابتهای درون حزبی

تهران-ایرنا- شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی به دلایل پایان مبارزات انتخاباتی ران دیسانتیس و آینده احتمالی سیاسی وی پرداخته و با اشاره به برتری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق در نظرسنجی اخیر نیوهمپشایر، پیش‌بینی کرد نیکی هیلی برای پیروزی در انتخابات راه دشواری پیش‌رو دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ‌خروج ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای مطرح حزب جمهوری‌خواه از رقابت‌های نامزدی این حزب برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، ‌موجب شد تا نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و تنها نامزد زن این حزب در این دوره از رقابت‌ها، ‌بیش از پیش به‌عنوان جایگزین دونالدترامپ، ‌رییس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد پیشرو این حزب، مطرح شود. اما هیلی زمان زیادی برای تثبیت حمایت رای‌دهندگان و رسیدن به نامزد پیشتاز حزب، ‌دونالد ترامپ ندارد.

بر اساس نظرسنجی جدید که پس از پیروزی ۳۰ امتیازی ترامپ در انتخابات آیووا در هفته گذشته، ‌با همکاری مشترک دانشگاه نیوهمپشایر و سی ان ان انجام شد، ‌رییس‌جمهوری سابق آمریکا از حمایت ۵۰ درصدی رای‌دهندگان احتمالی جمهوری‌خواه در ایالت نیوهمپشایر برخوردار است، در حالی که نزدیک‌ترین رقیب او، هیلی، ۳۹ درصد از آرا را به دست آورده است. ترامپ و هیلی اکنون بالاترین سطح حمایت خود را از سال ۲۰۲۱ در این نظرسنجی دریافت کرده‌اند. اما دستاوردهای خوب هیلی از اواخر تابستان گذشته برای جلب طرفداران ترامپ هنوز کافی نبوده و اختلاف بین آنها یک بار دیگر به یک عدد دو رقمی افزایش یافته است.

ترامپ در نیوهمپشایر از حمایت ۶۷ درصد از جمهوری‌خواهان ثبت نام شده، ۷۱ درصد از محافظه کاران و ۵۵ درصد از کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند، برخوردار است. ۸۸ درصد از حامیان ترامپ، می‌گویند که قطعاً از او حمایت می‌کنند در حالی که تنها ۷۴ درصد از حامیان هیلی گفته اند قطعا به او رای می‌دهند.
سی‌ان‌ان در مورد تصمیم دیسانتیس برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی نوشت: تصمیم این نامزد برای خروج از رقابت‌های انتخاباتی پس از روزها مشورت با انجمن‌های خیریه گرفته و سرانجام مشخص شد که نه دلیل منطقی و نه حمایت مالی برای ادامه کاندیداتوری او وجود ندارد. دیسانتیس نیز در این باره تاکید کرد هیچ راهی برای پیروزی در برابر ترامپ در رقابت‌ها برای او وجود نداشت.

دو منبع آگاه در کمپین فرماندار فلوریدا گفتند اگر دیسانتیس بخواهد شانسی برای برنده شدن در نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۸ داشته باشد، باید از ترامپ حمایت کند.

این مقاله افزود: نتیجه انتخابات هفته گذشته در آیووا که در آن دیسانتیس با اختلاف قابل توجه ۳۰ امتیازی بعد از ترامپ دوم شد، ‌ضربه ای ویرانگر بود. دیسانتیس هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد تا حزب جمهوری‌خواه را از شر پیروان وفادار و قابل توجه ترامپ رها کند. مشخص نیست که آینده دیسانتیس ۴۵ ساله، چگونه باشد. اما در هفته‌های اخیر، گمانه زنی‌های متعددی در مورد نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۸ مطرح شده و ادعا می شود برخی از حامیان ترامپ وی را برای ورود به کاخ سفید در دور بعد تشویق کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha