اردن: اسرائیل باید پاسخگو باشد/تاکید بر شناسایی کشور مستقل فلسطین

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه اردن که برای شرکت در نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل دعوت شده است بر لزوم پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به‌دلیل کشتار وحشیانه مردم غزه تاکید و تصریح کرد که تنها راه رسیدن به صلح، شناسایی حق آزادی فلسطین و تشکیل کشور یک مستقل است.

به گزارش ایرنا، ایمن الصفدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل اظهار داشت: اسرائیل با این سیاست و تجاوز کنونی به غزه و همچنین تضعیف راه‌حل دو دولتی، آینده منطقه را به درگیری و جنگ بیشتر سوق می‌دهد. همه جهان می‌گوید تنها مسیر پیش‌رو راه‌حل دو دولتی است اما اسرائیل به این راه‌حل پایبند نیست.

وی با تاکید بر لزوم حساب‌کشی از رژیم صهیونیستی افزود: زمان آن فرا رسیده است که جهان در کنار حقوق منطقه برای زندگی در صلح و امنیت بایستد و علیه طرفی که این حق را از آن‌ها سلب کرده، اقدام کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن درباره نقش اتحادیه اروپا در پایان دادن به جنگ در غزه گفت که این اتحادیه «یک شریک نزدیک برای ما در منطقه است و نقش فوق العاده‌ای دارد.»

وی ادامه داد: اولویت ما توقف تجاوز، کشتار، پایان دادن به ویرانی‌ها، نفرت و فاجعه‌ای است که رخ می‌دهد. سپس باید با هم به سمت طرحی برای اجرای راه‌حل دو دولت حرکت کنیم.

الصفدی افزود: ما از همکاران‌مان در اتحادیه اروپا انتظار داریم که قویاً در طرف صلح، کنار حقوق بین‌الملل، عدالت و خواهان آتش‌بس بایستند. با ما همکاری کنند تا بتوانیم کمک‌های انسانی کافی به غزه برسانیم. سپس با ما روی طرحی کار کنند تا صلحی را که همه در منطقه مستحق آن هستند به ارمغان بیاورد.

دیپلمات ارشد اردن خاطر نشان کرد: تنها راه رسیدن به صلح، تحقق حق مردم فلسطین برای آزادی و تشکیل کشور در خاک ملی خود است.

وی با بیان اینکه جنگ کنونی در غزه منجر به صلح نمی‌شود افزود: مسیر روشن است. طرفی که حق صلح مردم را انکار می‌کند باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا، نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در بروکسل با حضور وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای اروپایی آغاز به کار کرد. بر اساس برنامه اعلام شده، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز قرار است بعداز ظهر امروز (به وقت محلی) به جمع دیپلمات‌ها اضافه شود.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، طی سه ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha