۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85363137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سخنگوی کابینه نتانیاهو: تشکیل دولت فلسطین تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است

تهران-ایرنا- سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی، تشکیل دولت فلسطین را زمینه‌ساز فروپاشی این رژیم و تهدیدی برای موجودیت آن اعلام کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ایلون لوی» در گفت‌وگو با مجله «ریدیوتایمز»، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل درباره لزوم جلوگیری از تشکیل دولت فلسطین را تکرار کرد.

وی درباره دلیل مخالفت با تشکیل دولت فلسطین گفت: اسرائیل نگران است که تشکیل دولت فلسطین، زمینه حملات جدی تر، (مشابه عملیات طوفان الاقصی علیه این رژیم) را فراهم کند.

این مقام صهیونیست به ارکان محور مقاومت از جمله ایران و حزب الله لبنان اشاره و اضافه کرد: آیا تشکیل دولت فلسطین منجر به امضای توافق نظامی( این دولت ) با ایران یا برگزاری رزمایش مشترک با حزب الله لبنان نخواهد شد.

لوی، حمایت اکثر مردم کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی را یادآور شد و گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که فلسطینی های ساکن کرانه باختری، اقدامات حماس علیه اسرائیل را در ۷ اکتبر تایید می کنند.

وی افزود: تا زمانی که ایدئولوژی تشکیل دولتی فلسطینی «از دریای مدیترانه تا رود اردن» در ذهن فلسطینی ها وجود دارد، تشکیل یک حکومت کاملا مستقل فلسطینی، تهدیدی علیه موجودیت اسرائیل است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد: در شرایط امروز، تشکیل دولت مستقل فلسطین به معنای ریختن نفت در آتش جنگ خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته پیش به طور رسمی اعلام کرد که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است.

وی مدعی شد که همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی رژیم اسرائیل باشد.

کشورهای غربی ادعا می‌کنند که تنها راه برای حل مناقشه طولانی رژیم صهیونیستی و فلسطین، ایجاد یک کشور مستقل فلسطین در کنار رژیم اسرائیل است. اما مقام‌های صهیونیستی، به ویژه پس از جنگ اخیر در غزه، به‌صراحت مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده‌اند.

این اظهارات با واکنش‌های شدیدی از سوی مقام‌های بین‌المللی مواجه و محکوم شد.

«جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سخنان نتانیاهو را نا امید کننده خواند و با لحنی انتقادی گفت: اگر آن‌ها (رژیم صهیونیستی) این راه حل را نمی‌پذیرند، باید بحث کنیم و ببینیم چه راه‌حل دیگری مدنظرشان است. اینکه فلسطینی‌ها وادار به کوچ اجباری شوندیا آنها را قتل‌عام کنند؟

وی با اشاره به آمار بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه افزود که روش تل‌آویو برای مبارزه با حماس مناسب نیست و منجر به صلح نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha