وزیر خارجه اسپانیا: زمان برداشتن گامی دیگر برای ایجاد کشور فلسطین فرا رسیده است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اسپانیا با اعلام حمایت «کامل» کشورش از «برداشتن گامی دیگر» در راستای تحقق تشکیل کشور فلسطین و برقراری «آتش‌بس دائمی»، این مساله را با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی راهکار برون‌رفت از جنگ غزه و کلید ثبات در خاورمیانه ارزیابی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس، خوسه مانوئل آلبارس (José Manuel Albares) وزیر امور خارجه اسپانیا در اظهارنظرهایی پیش از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است تا درباره تحقق دو کشور صحبت کنیم.

وی گفت: من از طرف اسپانیا درخواست آتش‌بس دائمی می‌کنم تا درباره به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی که تنها تضمین امنیت و ثبات برای اسرائیل، فلسطین و مردم فلسطین است، صحبت کنم.

آلبارس به رسمیت شناختن فلسطین را «برای صلح و ثبات جهانی» «اساسی» دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی اسپانیا خاطرنشان کرد: اسپانیا کاملا طرفدار این است که ما قدم دیگری برداریم و در مورد راه‌حل دو کشور فقط صحبت نکنیم.

وی بار دیگر تاکید کرد برای اینکه «انفجار خشونت» که منطقه از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آنرا تجربه می‌کند، آخرین بحران باشد، ضروری است «افقی از امید به مردم فلسطین ارائه داده شود». وی این چشم‌انداز امید را در گرو «اجرای راهکار دو دولتی و به رسمیت شناختن یک کشور واقعی و قابل دوام فلسطین» دانست.

آلبارس با تاکید بر اینکه «اسپانیا هیچ مشکلی با اسرائیل ندارد»، افزود: امید مردم فلسطین ارتباط تنگاتنگی با امنیت مردم اسرائیل دارد، هر دو حق زندگی در صلح، امنیت و داشتن کشور خود را دارند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از برگزاری این نشست، با بیان اینکه مناقشه میان فلسطین و اسرائیل راه‌حل نظامی ندارد تصریح کرد که این اتحادیه در مورد تحقق آنچه راه‌حل دو دولتی نامیده می‌شود جدی است.

بورل با اشاره به حضور وزیران امور خارجه تعدادی از کشورهای عربی و همچنین رژیم صهیونیستی در نشست شورای وزیران، تصریح کرد که موانع تحقق راه حل دو دولتی باید از طریق گفت‌وگو رفع شود.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته گفت که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha