۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85362226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوستر شانزدهمین جشنواره "هنرهای تجسمی فجر" خراسان‌شمالی رونمایی شد

بجنورد-ایرنا- پوستر شانزدهمین جشنواره "هنرهای تجسمی فجر" خراسان شمالی امروز (دوشنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در این آیین اظهار کرد: افرادی که در مساجد هنر آنان شکل می گیرد و تقویت می شود راه آنان نیز مسجدی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری افزود: اقدامات فرهنگی به ویژه هنری با محوریت مساجد باید بیشتر رونق بگیرد چرا که هنرمندانی با تعهد تربیت خواهند شد.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: هنر نقش اساسی در فرهنگ جامعه دارد و باید ارزش های اسلامی با بهره گیری از هنر در جامعه ترویج شود.

وی بر شناسایی و کشف استعداد های کودکان و نوجوانان محلات مختلف شهر تاکید کرد و گفت: در جامعه افراد زیادی هستند که دارای استعداد در بخش های مختلف هستند اما شناسایی نشده اند که طرح محله هنر می تواند گام موثری در این راستا باشد چرا که ظرفیت ها دیده خواهند شد.

دبیر هنری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در خراسان شمالی نیز گفت: رویکرد ملی بر نمایش تازه‌ترین دستاوردهای هنری هنرمندان تجسمی استان‌های سراسر کشور تاکید دارد.

زهره بابایی افزود: امسال سومین سال برپایی این رویداد است و با توجه به ظرفیت های خوبی که در عرصه هنر در این خطه وجود دارد، ۳۰۰ اثر به این بخش رسید که پس از ارزیابی اولیه ۸۳ اثر از ۲۰ هنرمند استان در رشته های گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، تذهیب، عکس، کاریکاتور، تصویر سازی، حجم، مینیاتور انتخاب شد و هفته آینده شاهد گشایش این نمایشگاه در مرکز استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه نیز به طور همزمان در ۲ شهرستان برپا خواهد شد، تصریح کرد: کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های در نظرگرفته شده برای این رویداد هنری در استان است.

پوستر بخش «تجسم هنر» شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و محله هنر از طرح های ابتکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha