۳ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85362348
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج کیلومتر از شبکه آبرسانی بخش مرکزی قرچک ترمیم شد

قرچک - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: با همت دولت سیزدهم و اهتمام مسئولان، شبکه فرسوده آبرسانی روستای محمدآباد از توابع بخش مرکزی قرچک به طول پنج کیلومتر بازسازی و ترمیم شد تا میزان تلفات آب در این روستای پرجمعیت به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

مجید قیصرپناه روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی، کار تعویض شبکه فرسوده روستای محمدآباد در ۲ مرحله در دستور کار قرار گرفت که در مرحله نخست، کلیه لوله‌های قدیمی و فرسوده خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی تعویض شد.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم، توجه به مناطق روستایی و کم برخوردار است که این مهم از ابتدای فعالیت دولت تا کنون با جدیت در تمام مناطق روستایی مورد توجه مسئولان قرچک قرار داشته و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو در تأمین زیرساخت‌های پیشرفت و توسعه، استفاده بهینه از آب آشامیدنی بوده که در کنار توجه به اصل مصرف بهینه و جلوگیری از تلفات ناشی از فرسودگی شبکه انتقال آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو، تعویض شبکه فرسوده قدیمی در مناطق روستایی در دستور کار بخشداری مرکزی قرچک و شرکت آبفای جنوب‌شرقی قرار گرفت.

قیصرپناه اضافه کرد: در مرحله دوم که از امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده و تا ایام الله دهه مبارک فجر به پایان می‌رسد، کلیه انشعابات فرعی به تعداد یکهزار و ۸۰۰ فقره تا محل استفاده مشترکان به طور کامل تعویض و نوسازی می‌شود تا هدررفت آب در شبکه انتقال روستای محمدآباد به صفر رسیده و در کنار آن، از سوء استفاده برخی از افراد جلوگیری شود.

شهرستان قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده که این شهرستان از هشت روستای دارای دهیاری برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha