۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85362795
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

حرکت مجدد قطارهای ترنست یزد _ تهران

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 85362795
حرکت مجدد قطارهای ترنست یزد _ تهران

یزد- ایرنا- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از آغاز حرکت قطارهای ترنست از مبدأ یزد به تهران و بالعکس از روز میلاد حضرت علی(ع) پس از مدت‌ها پیگیری، خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمد صالح جوکار افزود: بالأخره پس از ماه‌ها پیگیری و اخذ دستور از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوز حرکت خط جدید قطارهای ترنست از مبدأ یزد صادر شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن اظهار کرد: با توجه به اینکه در ۲ سال گذشته، این خط از مدار خارج شده بود، درخواست‌های بسیاری از سوی مردم، به ویژه دانشجویان، برای راه اندازی مجدد این خط صورت گرفت و ما نیز پیگیر شدیم، تا مشکل تردد مردم استان یزد را حل کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا جلساتی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل و معاونین شرکت رجا، مسئولانی از سازمان تأمین اجتماعی کشور و مدیرعامل بانک رفاه کارگران برگزار کردیم تا بتوانیم جهت راه اندازی این خط و تعمیرات لازم، تسهیلات اخذ و در اختیار شرکت رجا قرار گیرد؛ در نهایت ۲هزار میلیارد ریال توسط بانک رفاه به این شرکت تسهیلات داده شد تا در مسیر بازسازی رام های قطار و خریدار تجهیزات مورد نیاز از خارج از کشور با مشکل مواجه نشوند و کارها سریعتر انجام شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شاهد رفع مشکلات بوده‌ایم و شهروندان شریف ، از روز میلاد حضرت علی(ع) می‌توانند بدون هیچ مشکلی از این قطارها استفاده کنند.

وی گفت: بلیت این قطارها در گیشه ‌های عرضه بلیط قطار، به عموم مردم عرضه خواهد شد.

شروع فروش بلیت این قطار نیز از ساعت ۱۱ روز سه شنبه،(سوم بهمن ماه)، آغاز می شود.

ترنست‌ها که پرسرعت‌ترین قطارهای کشور هستند، طی دولت گذشته به علت عدم تعمیرات و نگهداری لازم، زمین‌گیر شده بودند.

قطارهای مسافرتی یزد ۱۹ رام در شبانه روز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha