افزایش ۳ برابری آثار ارسالی به نهمین جایزه جهانی اربعین/ تنوع در ملیت برگزیدگان

تهران- ایرنا- دبیر رویداد جایزه جهانی اربعین از ارسال ۱۲ هزار و ۱۰۲ اثر به نهمین دوره این جایزه خبر داد و گفت: این رقم رشد ۳ برابری را نسبت به اثار ارسالی به دوره گذشته در سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نیشابوری در نشست رسانه ای اختتامیه نهمین جایزه جهانی اربعین اظهارکرد: این رویداد هفتم بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفرا و نخبگان فرهنگی کشورهای مختلف برگزار می شود.

وی به نکات متمایز جایزه نهم اربعین اشاره کرد و افزود: در این دوره در بین ارسال کنندگان آثار افرادی از رهبران دینی و مذهبی کشورهای دنیا را می بینیم که این نشان می دهد جایزه جهانی اربعین توانسته از رفتارهای شخصی اربعینی که بسیار مورد احترام است به شبکه فعالان و مروجین تبدیل شود.

وی با اشاره به رشد آثار از نطر کمی و کیفی و تنوع ملیت ارسال کنندگان در نهمین دوره جایزه اربعین افزود: در سال ۱۴۰۱ مجموع آثار رسیده به دبیرخانه ۴۸۱۸ اثر در ۵ رشته بود که امسال این رقم به ۱۲ هزار و ۱۰۲ اثر رسیده است و این تفاوت معنادار نشان دهنده اقبال عمومی در ترویج مفاهیم اربعینی است.

دبیر رویداد جایزه جهانی اربعین به اضافه شدن بخش شعر در نهمین دوره این رویداد اشاره و تاکیدکرد: در در بخش جدید شعر نیز در کنار بخش های عکس، فیلم، سفرنامه، کتاب و دل نوشته و مجازی، شاهد دریافت اثار ارزشمندی بودیم و این بخش هم مخاطبین خوبی داشته و یکی از کتابهای شعر رسیده در آیین اختتامیه رونمایی خواهدشد.

حسینی نیشابوری دیگر نکته قابل توجه نهمین دوره جایزه جهانی اربعین را تعداد کشورهای شرکت کننده عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ و هشتمین دوره از ۲۷ کشور به دبیرخانه اثر فرستاده بودند که این رقم نیز در این دوره از ۳۸ کشور اثر داریم بنابراین این جایزه از نطر پراکندگی هم قابل توجه است.
وی تاکیدکرد: این تنوع باعث شده در بخش برگزیدگان رشته های مختلف هم تنوع خوبی داشته باشیم، به عنوان مثال در رشته فعالان فضای مجازی برگزیده جایزه از بوسنی و در بخش شعر از عمان است و یا در بخش عکس نفر دوم از عراق و رتبه سوم از پاکستان است و به این ترتیب از هند، سریلانکا و ترکیه هم جزو برگزیدگان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha