۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85363711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«دوشنبه سیاه صهیونیست‌ها» چگونه رقم خورد؟

تهران-ایرنا- در پی اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۲۴ نظامی آن طی عملیات منحصر بفرد رزمندگان مقاومت فلسطین در نوار غزه، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای جزئیات این عملیات ترکیبی را اعلام کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سما، در بیانیه گردان‌های القسام در این باره آمده است: ساعت ۱۶ عصر دیروز (دوشنبه) مجاهدین القسام توانستند عملیاتی ترکیبی را در شرق اردوگاه المغازی انجام دهند و طی آن خانه‌ای را هدف قرار دادند که در آن نیروهای مهندسی صهیونیستی حضور داشتند.

شاخه نظامی جنبش حماس گزارش داد، نظامیان سنگر گرفته در این ساختمان با خمپاره ضد نفر هدف قرار گرفته شدند که منجر به انفجار مهمات و تجهیزات مهندسی آنها شد و خانه را به طور کامل منفجر کرد.

در این بیانیه همچنین اعلام شده است: مجاهدین ما همزمان یک تانک مرکاوا را در همین مکان با راکت "الیاسین ۱۰۵" منهدم کردند و یک میدان مین ایجاد شده در اطراف منطقه را نیز زیر پای نیروهای صهیونیستی دیگری که در همان محل حضور داشتند، منفجر کردند که به کشته و زخمی شدن همه آنها منجر شد و پس از آن مجاهدین ما به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات ضربه کاری مقاومت فلسطین به این رژیم را که به کشته شدن ۲۴ نظامی صهیونیست و زخمی شدن شمار زیادی از آنها فقط در یک روز منجر شد، فاش کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سخت‌ترین اتفاق از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، ۲۴ نظامی این رژیم کشته و تعداد زیادی دیگر از آنها زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش رژیم اسرائیل، نظامیان ذخیره تیپ ۲۶۱ این رژیم که ماموریت‌های امنیتی را در منطقه «السیاج» در منطقه المغازی در جنوب نوار غزه انجام می‌دهند، صبح دیروز (دوشنبه) برای منفجر کردن ساختمان‌ها در ناحیه حائل در نزدیک این منطقه اعزام شدند. وقتی این نظامیان به فاصله حدود ۶۰۰ متری از منطقه السیاج در اردوگاه المغازی رسیدند، از آنها خواسته شد تا با همراهی تیم‌های مهندسی ۱۰ ساختمان را با بمب گذاری منفجر کنند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اضافه کرد که در پایان بمبگذاری، رزمندگان مقاومت دو گلوله «آر پی جی» شلیک کردند که گلوله اول به یک تانک اصابت کرد و ۲ مجروح برجای گذاشت و گلوله دوم نیز به یکی از ساختمان‌های بمبگذاری شده اصابت کرد.

بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه دو ساختمان فروریخت و محل به طور کامل تخریب شد، افزود که نیروهای این رژیم عملیات امداد و نجات را آغاز کردند و نیروهای زیادی برای نجات کشته و زخمی‌ها از زیر آوار به محل اعزام شدند.

اردوگاه المغازی کوچکترین اردوگاه در نوار غزه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha