دستگیری چهار آدم ربا و ۲ شرور در تهران/کشف میلیاردی لوازم آشپزخانه قاچاق

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار نفر از عاملان ربایش فردی در شمال شهر تهران خبر داد و گفت: متهمان به بزه انتسابی اعتراف کردند.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ،  سردار علی ولی‌پور گودرزی روز چهارشنبه افزود: اواسط دی ماه امسال در پی دریافت خبری مبنی بر ربایش مردی و ضرب و جرح او توسط راننده و سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.  

وی افزود: با شکایت زنی ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی تهران در جریان ربایش مردی توسط راننده و سه سرنشین ناشناس یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ قرار گرفتند و بلافاصله با حضور ماموران کلانتری در محل،  تحقیقات پلیسی آغاز شد.

به گفته وی، بعد از گذشت چند ساعت، فرد ربوده شده در حالیکه آثار ضرب و جرح در اعضای بدنش مشهود بود به منزل باز گشته و مدعی بود ربایندگان او را به محلی منتقل و پس از ضرب و جرح و فحاشی اقدام به اخذ رسید و قولنامه دستی از او کرده‌اند.   

سردار ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: کارآگاهان در گام بعدی جهت بررسی موضوع، به محل مورد ادعای فرد ربوده شده اعزام و طی اقدامات میدانی و کارآگاهی در محل ربایش،  صحت اظهارات فرد ربوده شده را تایید کردند.  

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در ادامه با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم موفق شدند هویت این چهار فرد (آدم ربا) را شناسایی و طی مراقبت‌های شبانه روزی در نهایت پاتوق این افراد را در محدوده «سعادت آباد» شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهمان را دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران منتقل کردند.  

وی با بیان اینکه متهمان ناگزیر به بزه انتسابی معترف و در ادامه تمامی اوراق اخذ شده از فرد ربوده شده از آنها کشف و توقیف شد، اضافه کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع  قضایی، به جرم آدم ربایی و معاونت در جرم روانه زندان شدند.

دستگیری ۲ شرور تهران  
 
رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از شناسایی و دستگیری ۲ شروری که در پی شرارت چهار دستگاه خودروی شهروندان را تخریب کرده بودند، خبر داد.  

سرهنگ سعید راستی گفت: روز گذشته ماموران پایگاه دوم سازمان اطلاعات پلیس تهران، خبری را در خصوص درگیری تعدادی از اراذل و اوباش غرب تهران که چهار دستگاه از خودروهای شهروندان را که در خیابان پارک شده بود، تخریب کرده بودند، دریافت کردند.  

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد عاملان این نزاع ۲ نفر از اراذل و اوباش منطقه بوده که هر دوی آنها دارای سوابق درگیری و شرارت فراوانی هستند.

 سرهنگ راستی ادامه داد: بلافاصله پس از اعزام ماموران پلیس به محل تخریب، عملیات شناسایی محل اختفای این افراد نیز انجام و پس از اخذ دستور قضایی در  یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت با اشاره به اینکه کارشناسان میزان خسارت وارده به خودروهای تخریب شده را بیش از یک میلیارد ریال تخمین زده‌اند، اضافه کرد: هر دو متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

سرهنگ راستی یادآور شد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با اراذل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد خواهد کرد.

کشف میلیاردی لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب پایتخت

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از کشف بیش از ۱۲۱ هزار قلم لوازم آشپزخانه قاچاق از یک انبار در جنوب شهر خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز چهارشنبه در این خصوص افزود: پلیس با اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف یک باب انبار که محل دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شد و بررسی‌ها نشان داد که متهم کالاهای خارجی را توسط وانت از بوشهر به تهران منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این محل مشخص شد کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است.

به گفته سرهنگ افشاری، کالاهای کشف شده شامل تعداد ۱۲۱ هزار و ۲۴۰ عدد لوازم آشپزخانه خارجی محصول کشورهای چین و کره بود که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ یادآور شد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌شود لذا از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha