۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85364447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلدینگ های کشاورزی و دامپروری در کردستان سرمایه گذاری می‌کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: هلدینگ های کشاورزی و دامپروری در حوزه  فرآوری محصولات کشاورزی استان سرمایه گذاری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان بوده و این یکی از کم نظیرترین مزیت و استعدادهای این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه نقش استان در تامین امنیت غذایی کشور هر سال افزایش می یابد، افزود: در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد تولید گندم کشور در این استان انجام شد.

استاندار کردستان ادامه داد: تلاش کنیم از حوزه‌های مختلف اعم از اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری، تخصیص آب و افزایش اراضی آبی، ظرفیت بخش کشاورزی استان را ارتقا دهیم.

زارعی کوشا بر اجرای طرح تغییر الگوی کشت تاکید کرد و گفت: در حوزه دام و طیور یکی از استان های مولد هستیم که برای افزایش تولید در این بخش برنامه هایی در دست اجرا است.

وی به توافق استان با رییس بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: برای نخستین بار واحد ۲۰ هزار راسی دامداری با سرمایه گذاری این بنیاد در کردستان ایجاد می شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه پای هلدینگ های ملی باز شده و سرمایه گذاری هایی در حال شکل گیری است، ادامه داد: با هدلینگ های کشاورزی و دامپروری هم جلساتی داشته ایم و قرار شده در حوزه صنایع تبدیلی به ویژه فرآوری سیب زمینی در استان سرمایه گذاری کنند.

زارعی کوشا بر توجه و معرفی الگوهای کار و موفقیت در رسانه ها تاکید کرد و گفت: به فعالان بخش کشاورزی که در این مراسم مورد تجلیل قرار می گیرند، مجوز و حواله خودرو سایپا از شرکت زامیاد اهدا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha