مرمت ۲۴۰ زورخانه در کشور نیازمند ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

اصفهان - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: حدود ۲۴۰ زورخانه در کشور به مرمت نیاز دارد و برآورد ما برای بازسازی و بهسازی آن‌ها بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مهرعلی باران چشمه، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حدود ۹۳۰ زورخانه در کشور وجود دارد و در سال‌های اخیر سالانه بین ٢٢ تا ٢٣ زورخانه جدید احداث کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ با تعطیلی زورخانه‌ها شاهد خرابی برخی از آن‌ها بودیم به حدی که پس از آن دیگر به چرخه فعالیت بازنگشتند و این امر تا حدودی کار ما را سخت‌تر کرده است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: شماری از زورخانه‌های کشور بالای ۵۰ سال قدمت دارند لذا دیوارها، سقف یا تاسیسات آن‌ها دچار مشکلات جدی شده است و بازسازی و بهره برداری مجدد آن‌ها ضروریست.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی تصریح کرد: در ارتباط با بازسازی زورخانه‌های فرسوده در کشور گزارشی به وزیر ورزش و جوانان دادیم و وزیر نیز در جلسه ای با پرویز فتاح رییس سابق و وقت بنیاد مستضعفان، نظر مساعد ریاست این نهاد برای تامین مالی جهت جذب کرد اما پس از آن با تغییر ریاست بنیاد، قول مساعدت محقق نشد، لذا از رییس جدید درخواست همکاری داریم.

باران چشمه خاطرنشان کرد: در کشور بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ شهر داریم اما بالغ بر ۵۰۰ شهر از وجود زورخانه بی بهره اند و این در حالیست که ورزش باستانی، رشته ملی و کهن ما محسوب می‌شود.

وی افزود: نیاز است که استانداران، فرمانداران و شهرداران با مشارکت نهادهای مختلف مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همت کنند تا در هر شهر یک زورخانه احداث کنیم زیرا این مکان محلی برای تعلیم، تربیت و ورزش است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اظهار داشت: این ورزش بیش از سه هزار سال قدمت و دارای سند ۹۰۰ ساله است بنابراین میراثی که ما امروز امانتدار آن هستیم باید بخوبی حفظ شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha