۳۳ گروه آماده رقابت در مسابقات بین‌المللی همخوانی قرآن کریم شدند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی به میزبانی استان هرمزگان، گفت: ۳۳ گروه دختر و پسر به مرحله مرحله‌نهایی این دوره از مسابقات راه یافته و آماده رقابت هستند.

به گزارش ایرنا، میکائیل باقری روز پنجشنبه در نشست خبری پیرامون برگزاری این مسابقات افزود: این دوره از مسابقات ویژه قرآن‌آموزان مراکز دارالقرآن کریم وزارت آموزش و پرورش است که از امروز پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات از هر استان یک گروه دختر و یک گروه پسر (پنج و هفت نفره) در مجموع ۶۴ گروه به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند که پس از برگزاری مرحله مقدماتی، ۳۳ گروه شامل ۱۷ گروه پسر و ۱۶ گروه دختر به مرحله‌نهایی راه یافتند.

برای نخستین بار شعری تحت عنوان «طوفان الاقصی» به ۲ زبان فارسی و عربی آماده شده است که در این مسابقات به نیابت از دانش‌آموزان سراسر کشور به جبهه مقاومت تقدیم می‌شود.مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲ گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی دختر و پسر از استان هرمزگان نیز در این مسابقات شرکت دارند، اظهار کرد: برگزاری مسابقات ویژه دختران از پنجم تا هفتم بهمن‌ماه در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان بندرعباس و گروه پسران از هشتم تا یازدهم است و هشت داور خانم و آقا نیز این رقابت‌ها را داوری می‌کنند.

وی یادآورشد: برای بخش بین‌المللی مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی نیز گروه‌های نخبه قرآنی از کشور عراق و افغانستان آن هم در بخش پسران به مرحله‌نهایی راه یافتند که در حال حاضر کشور افغانستان حضورش در این رقابت‌ها قطعی شده است.

باقری محل برگزاری آزمون ویژه دختران را پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد و گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز پنجم بهمن‌ماه بر روی ناو شهید رودکی در بندرعباس برگزار می‌شود.

۳۳ گروه آماده رقابت در مسابقات بین‌المللی همخوانی قرآن کریم شدند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه تلاش داریم با برگزاری این مسابقات بتوانیم دانش آموزان را در فرایند تربیت دین و تبلیغ قرآن قرار دهیم که چه بسا نفوذ و اثرگذاری آن از این رقابت‌ها بیشتر است، ابراز کرد: برای نخستین بار شعری تحت عنوان «طوفان الاقصی» به ۲ زبان فارسی و عربی آماده شده است که در این مسابقات به نیابت از دانش‌آموزان سراسر کشور به جبهه مقاومت تقدیم می‌شود و امسال گروه‌های پسران و دختران در چند مکان جمع‌خوانی این سرود را اجرا می‌کنند.

۸۰۰ دارالقرآن کریم ویژه آموزش و پرورش در کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۵۰۰ مرکز قرآنی محله هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha