۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85365796
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اکو کمپ کویری شهداد به بهره‌برداری رسید

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85365796
اکو کمپ کویری شهداد به بهره‌برداری رسید

کرمان - ابرنا - اکو کمپ ستاره لوت ماهان امروز (جمعه) با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکو کمپ ستاره لوت با مساحت ۱۰ هکتار و در روستای ملک آباد از توابع بخش شهداد و در نزدیکی بیابان جهانی لوت واقع شده که توسط شرکت هواپیمایی ماهان با هدف جذب گردشگران خارجی و داخلی احداث شده است.

استاندار کرمان در این آیین گفت: بخش گردشگری مغفول واقع شده است و افتتاح اکو کمپ کویری ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر در منطقه محسوب می شود.

اکو کمپ کویری شهداد به بهره برداری رسید

محمد مهدی فداکار افزود: امکانات زیادی برای مردم منطقه در کنار این اکوکمپ و بومگردی‌ها فعال می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری هواپیمایی ماهان در بخش گردشگری تاکید کرد: این شرکت در حوزه کشاورزی با طرح تغییر الگوی کشت کار تاریخی و ماندگاری را انجام می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: زنجیره ارزش افزوده در بخش گردشگری کرمان در حال تکمیل است و مسیر گردشگری در منطقه شهداد تکمیل می شود.

محمد مهدی پور ابراهیمی افزود: طرح گردشگری آب گرم جوشان در منطقه شهداد در حال مطالعه برای اجرا توسط بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: طرح های توسعه اقتصادی مختلفی در کرمان اجرا می شود و به زودی شاهد افتتاح بزرگترین آشیانه تعمیرات هواپیما در شهر کرمان خواهیم بود.

مجری طرح اکو کمپ ستاره لوت نیز گفت: پروژه اکو کمپ لوت شهداد با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار احداث شده و برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رضا نمک شناس افزود: ۴۸ واحد اقامتی در این کمپ ایجاد شده است که ۱۲ واحد آن لوکس و تشریفاتی است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت هواپیمایی ماهان اظهار داشت: در زمینه کشاورزی شرکت ماهان افق های تازه ای را دنبال می کند و به سمت کشت های با مصرف آب کم رفته است.

شهداد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد که دروازه اصلی بیابان جهانی لوت محسوب می شود.

اکو کمپ درواقع یک اقامتگاه برای شما در مناطق بکر طبیعی است. تمام خدماتی که در این اقامتگاه ارائه می‌شود با محیط‌زیست منطقه و استانداردهای بین‌المللی، هماهنگی لازم را دارد.

اکو کمپ‌ها نوع ویژه‌ای از اقامتگاه‌های بومی و سنتی محسوب می‌شوند که در ساخت آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی به طبیعت نمی‌رسد. در اکو کمپ‌های ایران شما به‌عنوان گردشگر نه‌تنها از چشم‌اندازهای طبیعی بهره می‌برید، بلکه با زندگی سنتی مردم آن منطقه نیز آشنا شده و از غذاهای محلی استفاده می‌کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha