مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: وضعیت غزه جهنمی است

تهران – ایرنا - «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در واکنشی شدید نسبت به اقدامات فجیع رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، شرایط در غزه را غیرقابل توصیف و جهنم‌گونه وصف کرد و افزود: "اینهمه کشته برای آتش‌بس دیگر کافی است."

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری رویترز با پخش بخش هایی از سخنان رئیس سازمان جهانی بهداشت در باره جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه نوشت: "وی با تاثر از فجایع صورت گرفته در غزه جملات خود را با سختی و بغض ادا می‌کرد."

بنابراین گزارش، تدروس آدهانوم گبریسوس گفت: درصورتی که بدنبال راه حلی (برای پایان دادن به جنگ غزه) باشیم این امر همواره میسر و امکان پذیر و تنها نیازمند اراده است، چراکه بنابر تجربیات من، جنگ نه تنها موجب یافتن راه حلی برای پایان خود نمی‌شود، بلکه جز اینکه جنگ و انزجار و ویرانی بیشتر به بار آورد، نتیجه دیگری نخواهد داشت."

وی افزود: از آنجایی که ۷۰ درصد از کشته شدگان این جنگ کودکان و زنان هستند، این به تنهایی برای آتش بس کافی است، در حالی که خطر اپیدمی نیز در حال افزایش است.

طبق گزارش روزیترز، رئیس سازمان جهانی بهداشت اوضاع در غزه را «جهنمی» توصیف کرد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: وضعیت غزه جهنمی است

گبریسوس گفت: مردم (در غزه) به خاطر گرسنگی و قحطی با خطر مرگ مواجه اند، با این اوصاف می‌توان به سادگی درک کرد که وضعیت (در غزه) تا چه اندازه جهنمی است.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته (پنجشنبه شب) اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

این درحالی است که پایگاه خبری المیادین امروز جمعه از تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف غزه و شهادت ۷۰ تن از مبارزان فلسطینی طی ساعات گذشته خبر داد.

المیادین دراین باره گزارش داد: در ادامه درگیری‌ها در یکصد و دوازدهمین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، طی ساعات گذشته ۷۰ شهید فلسطینی از این باریکه به بیمارستان‌های جنوب غزه انتقال داده شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha