احتمال اتفاق مشابه بیمارستان گاندی در یزد؛ به دنبال مجوز دادستانی برای برخورد هستیم

یزد- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد هشدار داد: احتمال وقوع حادثه‌ای مشابه بیمارستان گاندی تهران در بسیاری از مراکز بزرگ و تجمیعی یزد وجود دارد .

"سعید پاک سرشت" روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، دلیل اصلی تشدید و گسترش آتش سوزی در بیمارستان گاندی را نمای کامپوزیت آن اعلام کرد و با بیان اینکه بسیاری از ساختمان های تجمیعی یزد هم با این محصول و از نوع کلاس D ساخته شده، افزود: در هر متر مربع این نوع کامپوزیت ها پنج تا ۶ کیلوگرم مواد اشتعال زا وجود دارد که معادل پنج تا ۶ لیتر بنزین است که پس از آتش گرفتن موجب سقوط از ارتفاع، آسیب به رهگذران و اموال مردم و خفگی افراد داخل ساختمان می شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال گذشته، نمای کامپوزیت رواج پیدا کرد و استفاده از آن تا قبل از سال ۱۳۹۵ در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ممنوعیت نداشته و ما هم مجوز پلمب یا برخورد نداریم .

وی با بیان اینکه این دست از ساختمانها در شهر یزد زیاد است تصریح کرد: به دنبال اخذ مجوز از دادستانی برای برخورد و جمع آوری نمای این دسته از ساختمانها هستیم.

پاک سرشت، نام مهمترین این ساختمانها در یزد که در صورت آتش گرفتن موجب خسارت زیاد میشود را اعلام اما با رسانه ای شدن آن موافقت نکرد که نام آنها در ایرنا محفوظ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha