پلیس از ورود خودروهای بدون زنجیر چرخ به جاده هراز و فیروزکوه جلوگیری می‌کند

پردیس - ایرنا - جانشین پلیس راه فراجا گفت: ماموران پلیس راهور در مسیرهای برفگیر کوهستانی هراز و فیروزکوه از ورود خودروهای بدون زنجیر چرخ به این جاده‌ها جلوگیری می‌کنند و رانندگان به مبدا بازگردانده می‌شوند.

سرهنگ سیاوش محبی روز شنبه با اشاره به وضعیت جوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز در بیشتر جاده های کشور شاهد بارش برف و باران به ویژه در محورهای کوهستانی هستیم.

وی ادامه داد: سطح جاده ها کاملا لغزنده است و به رانندگانی که قصد سفر دارند توصیه می کنیم که با رعایت سرعت مطمئنه و صبر و حوصله و پرهیز از عجله و شتاب رانندگی کنند.

این مسئول افزود: در ارتفاعات و جاده ها شاهد مه گرفتگی غلیظ هستیم که باعث کاهش دید افقی رانندگان وسایل نقلیه خواهد شد و به رانندگان توصیه می شود که در چنین شرایطی از سفرها ی غیر ضروری پرهیز کنند.

محبی ادامه داد: رانندگان در صورت الزام سفر حتما از تجهیزات زمستانی و ایمنی مانند زنجیر چرخ، پوشاک گرم، تغذیه و مواد غذایی را به همراه داشته باشند با توجه به اینکه شرایط سفر در روزهای بارانی با روزهای آفتابی متفاوت و پر خطر است.

وی تاکید کرد: همکاران ما در گردنه های برفگیر محورهای کوهستانی مستقر هستند و از ورود وسایل نقلیه فاقد زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

جانشین پلیس راه فراجا یادآور شد: در محورهای برفگیر هراز، فیروزکوه و چالوس هنوز محدودیت ترافیکی اعمال نشده است بر اساس پیش بینی هوا شناسی در ساعات پایانی روز بر شدت بارش برف افزوده خواهد شد و در صورت لزوم محدودیت ترافیکی اعمال و اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha