۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 3112
کد خبر: 85366817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت باند قاچاق مواد مخدر در کهگیلویه وبویراحمد متلاشی شد

یاسوج-ایرنا- دبیر کمیته فرهنگی ، پیشگیری و درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۶۸۳ کیلوگرم مواد مخدر طی ۹ ماهه امسال در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنجاه درصد کاهش داشت.

"شیرزاد صالحی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که ۲ برابر سالجاری در استان کشف شد.

صالحی ادامه داد: در سال جاری هشت باند مواد مخدر متلاشی شدند این در حالی است که در سال گذشته ۱۱ باند مواد مخدر متلاشی شدند.

وی با اشاره به تعداد دستگیرشدگان مواد مخدر که نزدیک به سال گذشته بود، گفت: دستگیرشدگان سالجاری یک هزار و ۶۹۸ نفر بود و در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۶۶۳ نفر دستگیر شدند.

دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری و درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکهگیلویه با اشاره به جمعیت معتاد در استان گفت: بر اساس آخرین طرح شیوع شناسی اعتیاد، درصد معتادین استان در جمعیت بین ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۲.۳ درصد است که عددی بالغ بر ۱۲ هزار نفر را نشان می دهد و از این تعداد پنج درصد یعنی ۶۰۰ نفر زن و مابقی مرد هستند.

صالحی با اشاره به آمارمعتادان یاد شده افزود: این آمار بر اساس تعریف معتاد یعنی شخصی که اگر مصرف مواد نداشته باشد نمی تواند فعالیت روزمره خود را انجام دهد بنابراین شامل استعمال کنندگان تفریحی و تفننی نمی شود.

کهگیلویه و بویراحمد با ۹ شهرستان و حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت واقع در جنوب غربی کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی و قرار داشتن در مسیر استانهای جنوبی یکی از استان های پرتردد کشور محسوب می شود که محورهای ارتباطی این خطه به دلیل اتصال استان های مرکز به جنوب کشور برای انتقال محموله های قاچاق از سوی قاچاقچیان موادمخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha