امام جمعه سمنان: اقناع افکار عمومی برای  مشارکت حداکثری در انتخابات‌ ضرورت دارد

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به ضرورت اقناع افکار عمومی برای مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: قشرها و بخش‌های مختلف با اقناع جامعه هدف و زیر پوشش خود به مشارکت حداکثری در انتخابات کمک کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در استانداری افزود: حضور در انتخابات یک تکلیف است و انتظار می‌رود آحاد جامعه برای مشارکت قوی اهتمام ورزند.

امام جمعه سمنان با اشاره به رساله و استفتائات مراجع تقلید، تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی از اهم واجبات است.

 امام جمعه سمنان: اقناع افکار عمومی برای  مشارکت حداکثری در انتخابات‌ ضرورت دارد

اطلاع‌رسانی دستاوردها، موثر در مشارکت قوی

استاندار سمنان گفت: اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و دستاوردها توسط مدیران دستگاه‌ها از طریق رسانه‌ها از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نقشی مهم در امیدآفرینی و اقناع افکار عمومی برای تحقق مشارکت حداکثری دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: تمامی امکانات و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات در استان سمنان استفاده شود.

وی تاکید کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی با اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و توجه به جهاد تبیین برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری اظهار کرد: مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی به منظور تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مورد توجه باشد.

هاشمی گفت: رییس جمهور به طور حتم در سال‌جاری به استان سمنان سفر می‌کند و طرح‌ها باید تا آن زمان تکمیل شود.

استاندار سمنان با اشاره به چند حادثه‌ کارگری در استان طی روزهای اخیر، بیان کرد: سهل‌انگاری در رعایت ایمنی عامل حوادث است و انتظار می‌رود نظارت و برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور پیشگیری از حوادث کار مورد توجه باشد.

استقبال ایرنا سمنان از مسوولان رسانه‌ای

در این نشست، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان با قدردانی از مدیران دستگاه‌هایی که طی یکسال گذشته با حضور در این مجموعه علاوه بر ارائه گزارش عملکرد، پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران ایرنا بودند، از سایر مدیران استان برای حضور در ایرنا دعوت کرد.

سعید صادقی‌مقدم با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی اقدام‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای جهاد تبیین افزود: نتیجه ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌ها از نظر تعامل رسانه‌ای به رییس شورای اطلاع‌رسانی استان (استاندار) ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مطابق با اعلام ستاد انتخابات کشور، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان سمنان، با هشت شهرستان و ۷۵۷ هزار ۲۰۰ نفر جمعیت بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha