سه کشور اروپایی کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای فلسطین را متوقف کردند

تهران-ایرنا- انگلیس، ایتالیا و فنلاند روز شنبه اعلام کردند که کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین موسوم به "آنروا" را قطع کردند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "دکان هرالد", توقف این کمک ها به دنبال طرح اتهام علیه کارکنان آنروا مبنی بر حمایت آن‌ها از حملات هفتم اکتبر, انجام می‌شود.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که به طور موقت کمک مالی به آنروا را متوقف کرده است. توقف این کمک‌ها تا زمان پایان بررسی اتهامات مطرح شده ادامه خواهد داشت.

انگلیس اعلام کرد که "لندن حملات هفتم اکتبر را به عنوان تروریسم "شنیع" محکوم کرده است."

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت ایتالیا در نتیجه حمله بی‌رحمانه به اسرائیل در ۷ اکتبر، تأمین مالی آنروا را به حالت تعلیق درآورده است.

فنلاند نیز اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به این آژانس را به حالت تعلیق درآورده است.

آمریکا, استرالیا و کانادا روز گذشته کمک مالی به آنروا را متوقف کردند.

به گزارش ایرنا, روز گذشته, کاخ سفید در پی اتهام زنی اسرائیل به ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" مبنی بر دست داشتن در حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و مشارکت در عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، از سازمان ملل خواست تحقیقات شفاف و جامعی در این باره انجام دهد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی درباره اتهامات علیه ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) گفت: "خواسته ما این است که تحقیقات در مورد آنروا کامل، کامل و شفاف باشد. "
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی گفت: «فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا، دبیرکل را از اتهامات بسیار جدی که چندین کارمند این آژانس را در حملات تروریستی ۷ اکتبر در اسرائیل دخیل می‌داند، مطلع کرده است.»
یک مقام ارشد سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که مقامات اسرائیل، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) در حملات ۷ اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که "فورا" قراردادهای کارکنانی را که گفته می‌شود در حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته‌اند، فسخ می‌کند.

لازارینی ادامه داد که تحقیقات در مورد دخالت ادعایی کارمندان آغاز شده است و کسانی که در این حملات نقش داشته اند" از طریق پیگرد کیفری" پاسخگو خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha