۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85367542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

توقف کمک‌های مالی به آنروا، مجازات جمعی فلسطینیان است

تهران -ایرنا- گزارشگر ویژه سازمان ملل توقف کمک های مالی هشت کشور به آژانس کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را مجازات جمعی اهالی غزه توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، «بالاکریشنان راجاگوپال» تصریح کرد: نمی توان به خاطر خطاهای ادعایی افرادی در آنروا، یک ملت را مجازات کرد.

وی اضافه کرد: تل‌آویو اشغالگر است و خود باید ملزومات اصلی را برای اهالی غزه فراهم کند.

در همین راستا، «محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه با ابراز نگرانی از وضعیت فاجعه بار در نوار غزه تاکید کرد، کودکان روی خاک و بدون هیچ رواندازی شب را صبح می کنند و در نتیجه نبود هیچ یک از ملزومات زندگی، مرگ همه اهالی را تهدید می کند.

وی با اشاره به وضعیت اسف بار مردم غزه افزود که رژیم اشغالگر پیوسته برای آزار مردم فلسطین بهانه می تراشد.

به گزارش ایرنا، در حالی که فعالیت آنروا در بحبوحه جنگ بیش از هر زمان دیگر ضروری است، بعد از آمریکا تاکنون هفت کشور دیگر از جمله انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، استرالیا، فنلاند و هلند کمک مالی به این آژانس بین‌المللی را متوقف کردند؛ اقدامی که با خوشحالی و استقبال صهیونیست‌های اشغالگر و اعتراض فلسطینیان همراه بوده است.

در همین حال، آنروا نیز تحت فشارهای رژیم صهیونیستی قرارداد و همکاری شماری از کارکنان خود در نوار غزه را فسخ کرده است.

صهیونیست‌ها ادعا کردند که شماری از کارکنان این نهاد بین‌المللی در حوادث مربوط به هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) دست داشتند.

در همین حال، کمیسر کل آژانس آنروا از کشورهایی که کمک مالی به این نهاد را متوقف کردند، خواست در تصمیم خود بازنگری کنند.

«فیلیپ لازارینی» اظهار کرد که توقف کمک مالی به آنروا، فعالیت‌های بشردوستانه آن در مناطق خاص به ویژه غزه را با خطر مواجه می‌کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند.

این رژیم برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در این عملیات، به جای درگیری با مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و فرهنگی نوار غزه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۵ هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۴ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha