چالدران سردترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود

مهاباد- ایرنا- کارشناس هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: چالدران با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهر کشور در شبانه روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با خروج سامانه بارشی از منطقه و حاکم شدن جبهه هوای سرد، دمای هوا در آذربایجان غربی کاهش محسوسی پیدا کرد و در شبانه روز گذشته حداقل دمای هوا در چالدران به منفی ۱۵ درجه، تکاب منفی ۱۰ درجه، سلماس ۹ درجه، ارومیه منفی هفت درجه، ماکو منفی ۶ درجه، شاهین‌دژ، اشنویه و میاندوآب منفی چهار درجه، سردشت، بوکان و مهاباد منفی سه درجه و پیرانشهر و نقده به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: این جبهه هوای سرد طی روزهای آینده در منطقه ما حاکم خواهد شد و در زمان استقرار آن دمای صبحگاهی به شدت کاهش پیدا می کند و منطقه شب های سرد زمستانی را سپری خواهد کرد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش ها در شبانه روز گذشته گفت: بارش ها در سردشت ۲۲ میلی‌متر، مهاباد ۱۲.۵ میلی‌متر، پیرانشهر ۱۰ میلی‌متر، اشنویه ۶.۳ میلی‌متر، ارومیه و بوکان سه میلی‌متر، شاهین دژ ۲.۶ میلی‌متر و تکاب ۱.۶ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اظهار کرد: طی ۲ روز آینده با توجه به شرایط جوی و رطوبت هوا، در برخی نقاط مرتفع و کوهستانی بارش خفیف برف دور از انتظار نیست.

محمدپور گفت: از روز سه‌شنبه نیز سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه می شود که با خود بارش برف و باران به همراه دارد و تا پایان هفته جاری به طور متناوب به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته خوی با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۱۵ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی سه و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha