سطح زیر کشت گلخانه‌های سیستان و بلوچستان به ۵۰۹ هکتار افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این استان با هدف مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح به ۵۰۹ هکتار افزایش یافت.

سعید نارویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهار کرد: با توجه به چالش کمبود آب در سیستان و بلوچستان؛ تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: مناطقی با قابلیت های بی‌نظیر در جنوب سیستان و بلوچستان و اقلیم مناســب و وجـــود مخـــازن ذخیـــره و ســـدهای پیشیــن ، زیــــــردان، و کهیـــر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین‌سازی می‌تواند استان را به کانون تولید محصولات گلخانه‌ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در استـــای توسعه گلخانه های صنعتی، خانگی و سایبان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنــون با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۲هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال، ۱۸۷ هکتــار سطح گلخانه‌های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه ها از ۳۲۲ هکتار به ۵۰۹ هکتار با تولید ۹۳ هزار تن افزایش یافته است.
وی استقبال سرمایه گذاران بومی و بنگاه های اقتصادی بزرگ در جهت توسعه گلخانه ها در سیستان‌ و بلوچستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در ۲ سال گذشته بیش از پنج هزار تن محصولات گلخانه‌ای استان به ۹ کشور دنیا صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha