" علی باستین " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان شامل بازوی اصلی به طول یکهزار و ٣٢۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴٠ متر از نوع دایک سنگی است.
وی افزود: با اتمام طرح توسعه مساحت حوضچه بندر کنگان با افزایش پنج برابری به ۳۶ هکتار و عمق حوضچه از چهار به هفت متر افزایش مییابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: قابلیت ورود و تخلیه شناورهای فلزی تا ظرفیت سه هزار تن از دیگر مزیتهای قابل توجه طرح توسعه بندر کنگان است.
باستین تصریح کرد: در قالب طرح توسعه کنگان سه پست اسکله رمپ ویژه پهلوگیری شناور فلزی لندینگ کرافت اجرا شده که مزیت مهم آن تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی است.
وی یادآور شد: با تفکیک حوضچهها علاوه بر امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناورهای سنتی، ظرفیت حوضچه تجاری توسعه و قدرت مانور شناورها متردد در بندر کنگان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
باستین گفت: باتوجه به اینکه راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی بنادر کنگان - دمام عربستان سعودی در دستور کار است طرح توسعه بندر کنگان باعث تقویت و رونق تجارت خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: معدن، گردشگری ساحلی، کشاورزی، صنعت و آبزی پروری از مزیت های مهم اقتصادی کنگان است .
وی تصریح کرد: طرح گردشگری دریایی کنگان با سرمایهگذاری یکهزار میلیارد ریال اجرایی شده و تحولی در گردشکری ایجاد می کند.
نظر شما