مدارس فعال طرح شهید طوقانی فارس، نشان مروج فرهنگ پهلوانی می‌گیرند

شیراز - ایرنا - معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش فارس گفت: به مدارس مجری و فعال طرح شهید طوقانی فارس که نقش موثری در ترویج ورزش زورخانه‌ای دارند، نشان مروج فرهنگ پهلوانی اهدا می شود و عوامل اجرایی آن تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدکاظم حسینی یکشنبه در نشست با مدیران مدارس ابتدایی پسرانه و معلمان تربیت بدنی فارس اظهار کرد: در قالب طرح وزارتیِ شهید طوقانی نرمش صبحگاهی مدارس ابتدایی پسرانه با ضرب آهنگ زورخانه ای و مرشد خوانی دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود:هدف از اجرای طرح شهید طوقانی توسعه فرهنگ ورزش پهلوانی، جوانمردی و فداکاری، تقویت ورزش‌صبحگاهی، هدفمند کردن ورزش صبحگاهی، تلفیق ورزش با معنویت، اخلاق و ذکر و نام مولا علی (ع)، آشنایی دانش آموزان با ورزش باستانی و شناسایی افراد مستعد برای شرکت در مسابقات زورخانه‌ای و کمک به ترویج و توسعه ورزش زورخانه‌ای به عنوان یک ورزش هویت و تمدن اسلامی ایرانی و ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان است.

حسینی ادامه داد: مدارس ابتدایی پسرانه گروه هدف اجرای این طرح هستند و در اجرای این طرح دوره ضمن خدمت ویژه مدیران این مدارس ابتدایی و آموزگاران درس تربیت بدنی سراسر استان در نظر گرفته شده است و قرار است در ماه جاری به صورت حضوری برگزار شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: در بخش دیگری از طرح شهید طوقانی کانون مرشد خوانی دانش آموزی در مناطق و شهرستان هایی که دارای ظرفیت ورزش زورخانه‌ای دارند تشکیل شده و برای مربیان کانون ها نیز در دوره آموزشی تربیت مدرس کانون مرشد خوانی برگزار شده است.

وی افزود:به کانون‌های مرشدخوانی فعال تجهیزات ورزش زورخانه‌ای از قبیل ضرب و زنگ اهدا و به دانش آموزان حاضر در این کانون‌ها نیز گواهینامه شرکت در دوره آموزشی صادر می‌شود.

مدارس فعال طرح شهید طوقانی فارس، نشان مروج فرهنگ پهلوانی می‌گیرند

حسینی در پایان این نشست، درباره ارزیابی مدارس مجری طرح شهید طوقانی، به خبرنگار ایرنا گفت: مدارسی که نرمش صبحگاهی خود را با ضرب‌آهنگ زورخانه‌ای برگزار می‌کنند تصاویری از آن را ارسال می‌کنند و سپس ناظران این طرح، از نحوه برگزاری این ورزش پهلوانی در صبحگاه مدرسه بازدید می‌کنند و معیار، ارزیابی کیفی ناظران و کارشناسان است.

وی ادامه داد: ضرب‌نوازی و مرشدخوانی دانش‌آموزان در شهرستان‌هایی که از ظرفیت زورخانه‌ای و کانون‌های مرشدخوانی بهره‌مند هستند از دیگر معیارهای ارزیابی در ترویج فرهنگ پهلوانی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس بیان کرد: حدود نیمی از شهرستان‌های فارس زورخانه فعال دارند و کانون مرشدخوانی در آنها فعال شده است.

حسینی گفت: ارزیابی مدارس مروج این ورزش باستانی ایران، در پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود و به مدارس برتر لوح یا شال نشان مروج فرهنگ پهلوانی اهدا می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح شهید طوقانی تا کنون در فارس به خوبی پیش رفته و این استان در میان پنج استان برتر کشور در اجرای آن قرار گرفته است.

شهید سعید طوقانی باستانی‌کار ایرانی است که در سن هفت سالگی، موفق به کسب نشان و بازوبند طلای پهلوانی کشور شد. او سال ۶۳ در ۱۷ سالگی طی عملیات بدر در دفاع مقدس به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha