۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85368240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: وقف را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کنیم

قزوین - ایرنا - نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر شناسایی نیازهای روز جامعه، گفت: موضوع وقف را نیز بعد از شناسایی های انجام شده بایستی به آن سمت هدایت کنیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست جمعی از روحانیون با موضوع وقف که در حسینیه امامزاده اسماعیل (ع) برگزار شد، افزود: باید باورمان این باشد که ما هر چیزی داریم تمام می‌شود و رابطه‌مان با داشته‌هایمان قطع می‌شود اما اگر داشته‌هایمان را به خدا بسپاریم همیشه ماندگار خواهد بود، روایات بسیاری در این مورد داریم که پشتوانه معنوی و زیرساخت عرفانی وقف را بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در تمام دنیا و پیروان همه ادیان، حتی همه آنهایی که پیروان باطل هستند برای بقای افکار و عقایدشان کارهای شبه وقف انجام داده اند.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه قبل از اسلام هم خانه خدا با نگاه وقف و حمایت‌های وقفی همراه بوده است، تاکید کرد: اگر انواع وقف را دسته‌بندی کنیم شامل مذهبی، عبادی، فرهنگی، علمی، بهداشتی، اجتماعی، رفاهی و موارد دیگر هستند، برای مثال در ایام قدیم بسیاری از کاروانسراها نیز جزو موقوفات بودند.

به گفته وی، در قدیم حمام‌ها، پل‌ ها، قنوات و آب انبارها جزو موقوفات بودند، اولین بانی در بحث چاه و قنات حضرت امیرالمؤمنین (ع) بودند، اینها سابقه و پیشینه وقف در جهان اسلام است.

آیت‌ الله عابدینی یادآور شد: البته از سوی دیگر نیز آدم‌هایی هستند که نادانسته یا به هر شکل دیگری کارشان به وقف گره خورده و مشکلات عدیده‌ای در زندگی و اقتصادشان ایجاد شده است، این را هم با تدبیر و تبدیل به احسن که از وجوهات شرعی وقفیه است، کاری برایش انجام دهیم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، مساله انتخابات را حایز اهمیت و حیاتی برشمرد و گفت: دشمن برای اینکه ما را در این موضوع سست کند، راه‌های مختلفی را در پیش می‌گیرد، یکی از راه‌های دشمن همین است که برای مثال، ذهن مردم را پر می‌کند که جوانان بیکار هستند، آیا اگر کسی رای ندهد مشکل بیکاری‌اش حل می‌شود؟

وی ادامه داد: فتنه‌هایی که دشمنان اسلام ایجاد می‌کنند به امید همین عدم حضور مردم در صحنه‌های سیاسی است، آن چیزی که امروز دشمن را مایوس، سست و خاموش می‌کند و پایه‌های نظام را مستحکم می‌کند، مشارکت حداکثری در انتخابات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه ما و شما که با مردم تعامل داریم لازم نیست کسی را به این ترغیب کنیم که به چه کسی رای بدهند، بلکه باید صرفاً مردم را تشویق به حضور در این عرصه می کنیم، تاکید کرد: البته معیارها و ملاک‌ آدم‌های شایسته و صادق را عنوان کنیم، آدم‌هایی که منافق نیستند، دنیاپرست نیستند، باندباز نیستند، به ولایت و امامت معتقدند، به نماز و مسجد احترام می‌گذارند، قرآن و دین برایشان مهم است، چنین کسانی را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: معیارها را به مردم بگوییم، تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات واجب سیاسی - شرعی است، دشمن کار خود را می‌کند، ما هم باید خودمان را نشان بدهیم، اگر لیاقت شهادت، جهاد یا دفاع از حرم نداشته‌ایم، حداقل بیاییم برای انتخابات از آبروی خود خرج کنیم، در مسجد، در میان خانواده و خویشاوندان مردم را تشویق به حضور حداکثری کنیم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر از ما مطالبه کرده‌اند که وظیفه داریم در تشویق مردم به حضور در انتخابات نقش‌آفرینی کنیم، هر چه در توان داریم باید به کار بگیریم، خدا از ما نمی‌گذرد اگر در این زمینه بی‌تفاوت باشیم، باید این را جدی بگیریم، همه انشاءالله به یاری امام زمان (عج) و به برکت این ماه‌های شریف همت کنیم این باقیات و صالحات استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای خودمان بر جای بگذاریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این قدر از مقاومت در یمن، غزه، سوریه، عراق و بلاد اسلامی صحبت می‌کنیم، مجاهدان مقاومت اسلامی از دو هزار کیلومتری صهیونیست‌ها را می‌زنند، به کشتی‌های آمریکایی و صهیونیستی رحم نمی‌کنند، ما هم اگر بخواهیم در مقاومت اسلامی سهیم باشیم باید همت کنیم مردم را تشویق به حضور حداکثری در انتخابات کنیم، این مانند حمایت از همان مظلومان بی‌پناه مقاومت اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha