استاندار خوزستان: تکلیف شرکت های نفتی در ایجاد فضای سبز در دست پیگیری است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: براساس مصوبات قانونی، تکلیف شرکت‌های نفتی برای ایجاد فضای سبز و کشت درخت معادل ۱۰ درصد از اراضی تحت فعالیت این واحدها را پیگیری خواهیم کرد.

علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در نشست بررسی اقدامات شرکت های تابعه وزارت نفت در زمینه بیابان زدایی که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهارکرد: طبق مصوبات قانونی بالادستی در کشور هر شرکت نفتی فعال باید معادل ۱۰ درصد از اراضی تحت فعالیت خود را به کشت درخت و ایجاد فضای سبز اختصاص دهد.

وی ادامه داد: به همین منظور و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پنج هزار هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان به مجتمع های پتروشیمی واگذار می شود تا در چارچوب مسئولیت های اجتماعی در این اراضی درخت کاری انجام شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای بهبود شاخص های زیست محیطی استان، انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع و همچنین کاهش آلایندگی ها انجام می شود.

حسینی محراب تصریح کرد: با توجه به قوانین بالادستی در رابطه با کانون های ریزگرد و گرد وغبار، نشست های مستمری برگزار شده تا اقدامات مربوط به حوزه بیابان زدایی در استان با شتاب بیشتری همراه باشند.

وی همچنین کاشت درخت به شکل کمربند سبز در مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) را از جمله تصمیم گیری های صورت گرفته برای بهبود شرایط زیست محیطی استان دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی متولی ایجاد بخش قابل توجهی از کمربند سبز در اطراف این شهرها تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha