۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85368807
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مصرف ماهی در سمنان یک‌چهارم سرانه جهانی است

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85368807
مصرف ماهی در سمنان یک‌چهارم سرانه جهانی است

سمنان - ایرنا - مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان در این استان حدود یک‌چهارم سرانه جهانی این خوراک پروتئینی و مفید برای سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام فلاحی لیما روز دوشنبه به رسانه‌ها افزود: میانگین مصرف جهانی ماهیان و آبزیان در سال بین ۲۳ تا ۲۵ کیلوگرم به ازای هر نفر و در استان سمنان بین ۶ تا ۶ و نیم کیلوگرم است. بنابراین سرانه مصرف ماهی و آبزیان در استان سمنان یک‌چهارم میانگین مصرف جهانی این دسته از محصولات پروتئینی است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف سالانه ماهی و آبزیان در کشور چیزی در حدود ۱۳ تا ۱۳ و نیم کیلوگرم به ازای هر نفر است و در استان‌های مرکزی کشور به هشت تا هشت و نیم کیلوگرم در استان‌های ساحلی کشور نیز به ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم به ازای هر نفر در هر سال می‌رسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن، اسپانیا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی، سرانه مصرف سالانه ماهی حتی بیش از ۵۰ کیلوگرم به ازای هر نفر است و این نشان می‌دهد که هر شهروند این کشورها هر هفته حدود یک کیلوگرم ماهی مصرف می‌کند.

افزایش ۱۰ برابری مصرف ماهی در سمنان از دهه ۷۰

این مسوول گفت: از اوایل دهه ۷۰ تا کنون سرانه مصرف ماهی در استان سمنان ۱۰ برابر شد.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرمی ماهی در اوایل دهه ۷۰ به ازای هر نفر در سال باید گفت که سرانه مصرف ماهی در استان سمنان امروز به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

فلاحی لیما گفت: این میانگین مصرف شامل مصرف ماهی به صورت فرآوری نشده و مصرف انواع محصولات فرآوری شده مرتبط با آن مانند تن‌های ماهی و مواردی از این دست است.

وی تصریح کرد: این مساله نسان می‌دهد که باید سرانه مصرف ماهی در استان سمنان همچنان افزایشی بماند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: مباحث فرهنگی و دسترسی شهروندان به ماهی در بازار به عنوان ۲ عامل مهم در افزایش میزان مصرف ماهی به شمار می‌رود و فراهم کردن این شرایط برای مردم استان سمنان در دستور کار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha