۹ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85337821
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جوجه‌ریزی پاییزه در سمنان با تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد همراه بود

سمنان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تلاش‌ها برای تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان دام و طیور، گفت: هدفگذاری جوجه‌ریزی آذر در این استان با تحقق ۱۰۵ درصدی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قاسمی روز شنبه به رسانه ها اظهار داشت: با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای تدارک عوامل تولید به ویژه نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا و ذرت و همچنین تأمین جوجه یک‌روزه مورد تقاضای واحدهای پرورش مرغ گوشتی، شرایط در روند تولید گوشت مرغ در استان سمنان مطلوب و مناسب‌تر از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: آمار وضعیت جوجه‌ریزی آذر ماه امسال نشان می‌دهد که در استان سمنان بیش از تعهد سه میلیون قطعه‌ای جوجه ریزی انجام شد و تحقق ۱۰۵ درصدی تعهد با همت مرغداران و واحدهای تولیدی مرغ گوشتی استان رقم خورد.

وی ابراز امیدواری کرد تا این روند تولید در طی ماه‌های آینده منتهی به انتهای سال نیز استمرار یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برنامه‌ریزی می‌شود در ماه‌های پایانی سال، سال جدید و همچنین ایام ماه مبارک رمضان در تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان و تعهدی که برای تامین مرغ گرم استان تهران وجود دارد، استان سمنان بتوانیم تدارک مناسبی برنامه‌ریزی کند.

۴۹۹ واحد با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۴ قطعه در بخش صنعت طیور استان سمنان فعال است. از مجموع واحدهای فعال در زمینه صنعت طیور در استان سمنان ۳۸۶ واحد مربوط به پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۸۰۰ قطعه است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha