ساخت ۲ مجتمع فرهنگی در غرب استان سمنان ۳۰ درصد پیشرفت دارد

سمنان - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار با بیان اینکه عملیات احداث ۲ مجتمع فرهنگی و هنری در غرب استان سمنان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: مطالعه و ساخت این ۲ طرح در دولت سیزدهم آغاز شد.

محسن فدایی باش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ساخت ۲ مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای آرادان و ایوانکی در دستور کار است، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری ایوانکی در شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

وی با بیان اینکه این طرح در یک طبقه شامل سالن آمفی تئاتر، نگارخانه و اتاق های اداری است، افزود: این طرح با پیشرفت ۳۰ درصدی در مرحله تکمیل شناژ و ستون قرار دارد و پیش بینی می شود سال آینده این طرح به مرحله بهره برداری برسد.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی آرادان گفت: طرح مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان نیز در سه طبقه و زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع شامل سالن آمفی تئاتر، نگارخانه و اتاق های اداری در دست احداث است.

قول مساعد وزیر ارشاد برای تکمیل طرح های عمرانی غرب استان سمنان

وی با اشاره به دیدار هفته‌های اخیر با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی وزیر برای تخصیص اعتبار به این طرح ها جهت تسریع در روند احداث و بهره برداری از این طرح ها قول مساعدت داده شد.

ساخت ۲ مجتمع فرهنگی در غرب استان سمنان ۳۰ درصد پیشرفت دارد

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ سالن آمفی تئاتر در شهر گرمسار وجود دارد که بزرگترین آن در فرهنگسرای خورشید تابان قرار دارد، یادآور شد: سالن دیگر در مجموعه فرهنگی هنری بهار است که با توجه به قدمت بیش از نیم قرن این مجموعه، تعمیر اساسی و بازسازی سالن بهار نیز در زمره مهم ترین دستورات دیدار با وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این دیدار مقرر شد محمدرضا برکت معاون نظارت بر طرح های عمرانی این وزارتخانه در آینده نزدیک از طرح های عمرانی این منطقه و به ویژه سالن بهار بازدید کند و متناسب با نیاز منطقه پیگیری برای تخصیص بودجه به این طرح های عمرانی در دستور کار قرار گیرد.

بازپس‌گیری ساختمان فرهنگ و ارشاد از ورزش و جوانان گرمسار

فدایی باش از قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازسازی و تجهیز سینما ابریشم گرمسار خبر داد و گفت: مالک ساختمان فعلی اداره ورزش و جوانان گرمسار در خیابان تختی، در واقع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای تحویل این ساختمان پیگیری های لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس توافق رسمی با اداره ورزش و جوانان، بنا بود این ساختمان به مدت ۲ سال در اختیار این دستگاه قرار گیرد که اکنون با گذشت ۱۵ سال همچنان ساختمان مذکور به اداره فرهنگ و ارشاد تحویل داده نشده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار با بیان اینکه این ساختمان به زودی به اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان تحویل می شود، یادآور شد: از این ظرفیت برای ساماندهی انجمن های فرهنگی و هنری و رسانه ای شهرستان گرمسار استفاده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha