شهردار: ساخت بوستان محصور بانوان گرمسار ۳۵ درصد پیشرفت دارد

سمنان - ایرنا - شهردار گرمسار از آغاز عملیات اجرایی بوستان مادر، ورزش و جوانان و پارک آبی کودکان خبر داد و گفت: بوستان محصور بانوان با پیشرفت ۳۵ درصدی ادامه دارد. 

محسن تلیاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در راستای پیگیری مطالبات مردم طراحی سه بوستان با جامعه هدف مشخصی در گرمسار در حال احداث است، افزود: بوستان مادر یکی از مهم‌ترین مطالبات بانوان گرمساری از سال های گذشته تا کنون بوده است که در قالب پارک محصور ویژه طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از طریق مناقصه عمومی توسط پیمانکار با اعتبار ۱۹۸ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۱ هزارمتر مربع در قسمتی از بوستان شادی قدیم در دست احداث است، افزود: در بازدید اخیر از محل اجرای طرح بوستان مادر حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا تیر سال آینده افتتاح می شود.

شهردار گرمسار با بیان اینکه پیش از این بوستان شمیم ویژه بانوان احداث و بهره برداری شده بود که به دلیل باز بودن فضا و محصور نبودن آن، بوستان مادر به شکل محصور برای بانوان طراحی شد، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای ورزشی، فضای تفریحی برای کودکان و بانوان، بوفه، اتاق نگهبانی، سرویس بهداشتی، رختکن و زمین بازی در این بوستان طراحی شده است.

استفاده از فضای تفریحی پارک آبی آزادگان رایگان است

وی گفت: پارک آبی آزادگان نیز دومین بوستان تخصصی شهرداری ویژه کودکان است که از طریق مناقصه عمومی با جذب پیمانکار در ۲ مرحله طراحی شد و اکنون در دست احداث است که گام اول به ارزش ۳۲ میلیارد ریال قرارداد منعقد شد و گام دوم این طرح با پیمانکار جدید به ارزش ۸۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع در حال ساخت است.

تلیاری از بهسازی فضای بازی اسکیت که در گذشته در فضای اجرای طرح قرار داشت، خبرداد و گفت: پارک آبی شامل فضای بازی کودکان، بوفه و موتورخانه است که تجهیزاتی از جمله سختی‌گیری آب، تسویه و گرم‌کن آب در موتورخانه دارد و ایمنی و بهداشت و سلامت کودکان نیز کنترل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این فضا به صورت عمومی و کامل رایگان در اختیار شهروندان و استفاده کودکان قرار می گیرد، ابراز کرد: بوستان ورزش و جوانان سومین بوستان تخصصی شهرداری است که در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع و با ارزش ۶۸ میلیارد ریال در دست احداث است و در مجموع با هزینه تأسیسات برقی و روشنایی و مبلمان پارک تا حدود ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بوستان عملیات اجرایی ورزش و جوانان از خرداد امسال آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان سال افتتاح شود، افزود: جایگاه دوچرخه سواری، میز تنیس،زمین بازی بسکتبال و مسیر پیاده روی در این بوستان پیش بینی شده است.

مردم در نگهداری و حفظ مبلمان و اموال شهری و شهرداری کوشا باشند

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری موارد شاهد از بین رفتن مبلمان و اموال شهری و شهرداری در شهر توسط شهروندان هستیم، تصریح کرد: عوارض شهرداری از شهروندان دریافت می شود و بخشی از آن تحت عنوان بودجه برای نگهداری، نوسازی و بهسازی تجهیزات و مبلمان شهری اختصاص می یابد که اگر آسیب به اموال شهری مازاد بر بودجه مربوطه باشد در نتیجه کاهش خدمات و یا کیفیت آن را به دنبال دارد.

وی با اشاره به طرح های زیباسازی در آستانه عید نوروز بیان کرد: با توجه به تداخل ماه مبارک رمضان با تعطیلات عید نوروز، فراخوان عمومی به افراد علاقه مند و طراحان المان شهری اعلام شد و پس از بررسی طرح های ارسالی، المان هایی که تلفیقی از عید نوروز و ماه رمضان بودند مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت و مجوز ساخت المان ها صادر شد که در آستانه سال جدید نصب و رونمایی خواهد شد.

شهردار گرمسار با بیان اینکه بهسازی و نوسازی آسفالت معابر در آستانه سال جدید انجام می شود، گفت: طرح زیرگذر بلوار آزادگان در محدوده میدان شهید تفضلی نیز در زمره طرح‌های مهمی است که تا اسفند ماه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha