کشتی اروپا در سیطره داغستانی‌ها

تهران- ایرنا- مسابقات کشتی قهرمانی اروپا در حالی تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد که شمار زیادی از روس‌ها با دوبنده کشورهای دیگر به روی تشک خواهند رفت.

به گزارش ایرنا، روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های بلامنازع جهان چه در زمان شوروی سابق و چه بعد از آن مطرح بوده است. این کشور هر چند که در ۲ سال گذشته به خاطر جنگ اوکراین از حضور رسمی در مسابقات جهانی و قهرمانی اروپا محروم بوده اما اکنون ورزشکاران این کشور با شرایط ویژه به رقابت‌های کشتی اعزام خواهند شد تا برای کسب سهمیه تلاش کند.

بنا بر اعلام فدراسیون کشتی روسیه این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا که ۱۲ تا ۲۹ بهمن در بخارست رومانی برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

کشتی اروپا در سیطره داغستانی‌ها
عبدالرشید سعدالله‌یف

یکی از جمهوری‌های روسیه که مهد کشتی این کشور و جهان به شمار می‌رود داغستان است. زائور اوگویف در وزن ۵۷ کیلوگرم، عباس‌گاجی ماگومدوف در وزن ۶۱ کیلوگرم، شامیل ممدوف در ۶۵ کیلوگرم، احمد عثمان‌اف در وزن ۷۹ کیلوگرم، ماگومد کوربانوف در وزن ۹۲ کیلوگرم، عبدالرشید سعدالله‌یف در وزن ۹۷ و عبدالله کوربانوف در وزن ۱۲۵ کیلوگرم داغستانی‌های احتمالی تیم ملی کشتی آزاد روسیه به شمار می‌روند.

همچنین ۱۶ آزادکار از داغستان با دوبنده کشورهای دیگر به روی تشک می‌روند که رمضان رمضانوف (۷۰ کیلوگرم)، ماگومد رمضانوف (۸۶ کیلوگرم) و احمد ماگامایف (۹۲ کیلوگرم) برای بلغارستان کشتی خواهند گرفت و جبرئیل گادژیف (۷۴ کیلوگرم)، عثمان نورماگومدوف (۹۲ کیلوگرم) و ماگومدخان ماگومدوف (۹۷ کیلوگرم) دوبنده جمهوری آذربایجان را خواهند پوشید.

کشتی اروپا در سیطره داغستانی‌ها
اسماعیل موسوکایف (مجارستان)

یعقوب شیخ جمال‌اف (۷۹ کیلوگرم) و اوماراسخاب ناژمودینوف (۸۶ کیلوگرم) برای رومانی و اسماعیل موسوکایف (۷۰ کیلوگرم) و مراد کوراماگومدوف (۷۴ کیلوگرم) نیز با پرچم مجارستان در بخارست حاضر می‌شوند. رسول شاپیف (۷۴ کیلوگرم) و احمد ماگومدوف (۸۶ کیلوگرم) نیز برای مقدونیه کشتی خواهند گرفت.

زلیمخان آباکاروف (۶۱ کیلوگرم) برای آلبانی، ماگومدوف (۷۹ کیلوگرم) برای صربستان به میدان می‌روند.

یونانی نیز از استخدام کشتی‌گیران داغستانی بی‌بهره نیستند زیرا که داورن کورگلیف در وزن ۸۶ کیلوگرم برای این کشور به میدان خواهد رفت. همچنین ماگومدگادژی نورسالاوف در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برای صربستان در قهرمانی اروپا به میدان می‌رود. ماگود حبیب کادیماگومدوف (۷۹ کیلوگرم) نیز با دوبنده بلاروس کشتی می‌گیرد.

کشتی اروپا در سیطره داغستانی‌ها
زلیمخان آباکاروف (آلبانی)

البته این تنها کشورهای اروپایی نیست که از هنر کشتی‌گیران داغستانی بهره می‌برند بلکه در آسیا نیز کشورهایی مانند ازبکستان، تاجیکستان و بحرین نیز در چند سال گذشته آزادکاران این جمهوری را استخدام کرده که احمد تاج‌الدین‌اف از سرشناس‌ترین آنان است. وی در جهانی ۲۰۲۳ بلگراد با شکست عبدالرشید سعدالله یف و کایل اسنایدر به عنوان قهرمانی جهان رسید. البته بحرین در سال‌های گذشته نیز آدام باتیروف را نیز به خدمت گرفته بود.

کشتی اروپا در سیطره داغستانی‌ها
اخمت تاج‌الدین‌اف (بحرین)

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha